For andet år i træk har Novos topchef Lars Rebien Sørensen indtaget førstepladsen på listen over, hvilken topchef, der er den mest omtalte og populære danske chef.
Det er Infomedias årlige analyse, CEO Superbrand, der måler 40 topchefers performance inden for syv parametre.
Lars Rebien Sørensen ligger ikke langt foran nr. 2 og 3 på listen, som er Jørgen Vig Knudstorp fra Lego og Nils Smedegaard Andersen fra A.P. Møller-Mærsk.
“Det er det lange seje træk i forretningen, der giver dem positionerne”, siger Jesper Højbjerg Christensen, kommunikationsekspert og adjungeret professor ved CBS til Jyllands-Posten og Reinholdt Schultz, adm.dir. i Mannov supplerer:
”Folk ved godt, at Nils Smedegaard Andersen er superdygtig, selv om A.P. Møller-Mærsk har haft problemer. Barcelona vinder heller ikke mesterskabet hvert år.”
Nedenfor ses de 10 øverste på listen, som består i Jyllands-Posten består af 20 navne. Lige uden for top 10 er Mads Nipper fra Grundfos (nr. 11) og som nr. 19 finder man Anders Dam fra Jyske Bank.
CEO | Virksomhed | Brandscore | |
1 | Lars Rebien Sørensen | Novo Nordisk | 75 |
2 | Jørgen Vig Knudstorp | Lego | 72 |
3 | Nils Smedegaard Andersen | A.P. Møller-Mærsk | 71 |
4 | Anders Runevad | Vestas | 63 |
5 | Niels Bjørn Christiansen | Danfoss | 63 |
6 | Thomas F. Borgen | Danske Bank | 63 |
7 | Kåre Schultz (data fra maj) | Lundbeck | 62 |
8 | Peder Holk Nielsen | Novozymes | 57 |
9 | Carsten Stendevad | ATP | 57 |
10 | Jeff Gravenhorst | ISS | 54 |
Vurderingerne er foretaget af erhvervsjournalister og kommunikationsfolk samt på baggrund af topchefernes optræden i de seks største dagblade.
Kilde: Jyllands-Posten/Infomedia