I år fylder Egmont Fonden 100 år, og det markeres med en stor kampagne, som går i luften i Nordisk Film Biografer, Egmonts magasiner, TV 2 Norges kanaler samt på digitale platforme fra tirsdag den 1. september. Den skal køre i et halvt år.
Budskabet er, at Egmont er en erhvervsdrivende fond med et dobbelt formål: at udvikle medier og at støtte udsatte børn og unge.
”Hele Egmont er en fond, og det betyder, at vi ikke har nogen ejere, men at overskuddet fra forretningen bliver geninvesteret i vores virksomheder, bl.a. Nordisk Film, TV 2 i Norge, Lindhardt og Ringhof og Egmont Publishings magasiner og e-handels-virksomheder. En del af overskuddet går til initiativer, der hjælper udsatte børn og unge i Danmark og i Norge. Med kampagnen vil vi gerne fortælle og sige tak til forbrugerne, at de på den måde er med til at støtte udsatte børn og unge gennem Egmont Fonden,” siger Line Aarsland, direktør for Kommunikation og Public Affairs i Egmont.
Kampagnen er udviklet internt af Egmonts kommunikationsafdeling, Egmont Publishings eget reklamebureau Egmont Creative, Nordisk Film Biografer samt det digitale bureau S360, som Egmont er majoritetsejer af.
Egmont Creative har stået for det kreative greb, en 60 sekunders film og projektledelse sammen med Egmonts kommunikationsafdeling, mens S360 varetager den digitale mediekampagne på medier udover Egmonts egne kanaler.
Kampagnefilmen suppleres med plakater og bannere i biograflobbyerne, og biografpersonalet vil bære T-shirts med budskabet ‘Vi har støttet udsatte børn og unge i 100 år’. Samtidig bliver der de kommende seks måneder indrykket kampagneannoncer i stort set alle Egmont Publishings mange magasiner og blade samt afviklet en stor digital kampagne på sociale medier og kanaler som alt.dk og euroman.dk i Danmark og tv2.no i Norge.