Af Peter Engholm 25@mail.dk

The Lynx Effect – i Danmark kendt under navnet Axe – bliver parodieret massivt af optikerne fra Specsavers, der får hjælp af 100 bikiniklædte kvinder.

Man tager ideen fra The Lynx Effect-filmen Billions, 100 kvinder i bikini, locations i Colombia – og en mand med lidt for kiksede briller. Resultatet er en parodi på netop Billions-filmen, og tilmed har man lånt lidt af payoff’et – og har fået tilladelse dertil af Lynx/Axe-ejeren Unilever.

Specsavers gik på britisk tv i går med Specs effect, fortæller Brandrepublic. Her løber de mange bikini-kvinder (som er blevet flerdoblet i postproduktionen) mod manden, der sprayer sig med deo. I Lynx-filmen er det urkvinder, hos Specsavers har de fået indkøbsposer og håndtasker – men kvinderne stopper brat op på stranden, da manden med den lejligheden anonyme spray flasher et par alt andet end elegante briller for at kaste et blik på erobringerne.

Ideen til parodien kommer fra Spesavers in-house kreative team, der har forenet “Should’ve gone to Specsavers” og “The Lynx Effect” til “The should’ve gone til Specsavers Effect.”

 

Her er originalen – og her parodien.

 

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club