Af Peter Engholm 25@mail.dk

Med flere end 400 indsendte arbejder er DIA den største digitale pris herhjemme, og mere åbne kategorier får æren for deltager-boomet.

Danish Internet Award (DIA) har ligget solidt på 220-250 indsendte arbejder de seneste tre år, men runder i år de 400 arbejder. Ikke helt en fordobling af den hidtidige rekord, men tæt på.

Det glæder juryformand Thomas Pries – ikke kun fordi de mange indsendelser fordeler sig på godt 100 bureauer og annoncører, der ikke at forglemme formåede at overholde indsendelsesfristen, men også fordi at de nye kategorier dermed har vist deres berettigelse.

”Kategorierne er i år mere mere åbne. Det er helt bevidst, f.eks. ”Data driven” frem for Big Data. Kategorierne må godt være generelle, mens det så er de indsendte arbejder er aktuelle,” siger Thomas Pries.

Han noterer, at de mange bureauer og annoncører også har taget godt imod DIA’s nye kategorier.

”Blandt andre har Storytelling fået virkelig mange indsendelser, og det er felt, hvor den digitale branche ellers hidtil har fået hug fra de klassiske bureauer,” siger Thomas Pries.

DIA, der arrangeres af Danske Medier og Huset Markedsføring, afholdes i Wallmans Cirkusbygningen i København den 22. april

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club