Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Mindre virksomheder kunne have gavn af bureauernes indsigt, men ofte løber de store annoncører med opmærksomheden. Nu har en række virksomheder sat foden i døren hos et stort bureau.

100 medlemmer af erhvervsportalenen Ivækst forventes at sidde klar den 28. februar, når Republica slår dørene op til BoostCamp – en intensiv introduktion til markedsføring og kommunikation. Arrangementet skal klæde deltagerne bedre på til tidens nye medier og markedsføringsmetoder.

“Bureauerne taler gerne om, at de med deres kompetencer kan bidrage til forretningsudviklingen, men alligevel ser vi ofte, at de flokkes om pitches hos de store annoncører frem for at sidde ene bureau hos en mellemstor virksomhed,” siger Peter Kofler, der er sekretariatschef i Ivækst, der har 50.000 medlemmer blandt landets små og mellemstore virksomheder.

Han ser den manglende bureau-interesse som et tab for både bureauer og virksomheder. Selv det mest nytænkende og salgbare produkt kan blive et anker om foden, hvis man ikke ved, hvordan man skal få det ud til sine målgrupper. God, relevant markedsføring er, påpeger sekretariatschefen, et must i en tid, hvor konkurrencen er skarp, og hvor forbrugerne i stigende grad stiller kontante krav til virksomheders kommunikation.

“Ved at åbne deres værktøjskasse kan bureauerne skabe værdi i de små og mellemstore virksomheder. Evnen til at tænke i positionering og differentiering er nemlig en udfordring for mange mindre virksomheder, der tror, at en klar position indebærer et fravalg –  men tværtimod. På den globale markedsplads er det netop forudsætningen for vækst. Vi er glade for, at et stort bureau endelig har valgt at stille deres kompetencer til rådighed. Reklamebureauer er for mange af vores brugere et utilgængeligt, men forjættet land”, siger Peter Kofler.

Hos Republica ser man både fornuft og fremtidsperspektiver i at give noget af sin erfaring og ekspertise tilbage til vækstlaget. Adm. direktør, Kenneth Pedersen, siger:

”Fremtidens vækst kommer i høj grad fra nye virksomheder, hvor innovation, risikovillighed og kreativitet er drivkraften. Vi ser frem til at lege med kreative iværksættere fra mange brancher og håber også, at vi på denne måde kan give vores lille bidrag til at fremme væksten i Danmark. Og så håber vi da også, at flere af disse mindre virksomheder vokser sig store og stærke – og gerne med store markedsføringsbudgetter.”

Læs mere om BoostCamp og erhvervsportalen på ivaekst.dk.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club