Tøjkæden Wagner, der har over 100 butikker i Skandinavien, har valgt aalborgensiske Clienti som nyt bureau. Samarbejdet kommer til at dække alt lige fra strategi og kampagner til magasinproduktion og instore.
Således har Clienti i sommerens varmeste uger svedt over, hvordan julen 2013 temamæssigt og visuelt skal tage sig ud i kædens butikker og online.
Wagner har tidligere haft Corbiz som bureau, og det var bestemt ikke et dårligt samarbejde, der nu fører til et bureau-skift, men en overraskende konkurs i det næsten 30 år gamle bureau tilbage i foråret.
Nu kan samarbejdet imidlertid føres videre.
”Vi har tidligere samarbejdet med det team hos Clienti, der nu har ansvaret for vores kommunikation og markedsføring, og derfor behøvede vi ikke mange overvejelser, før samarbejdet var en realitet,” siger Brian Børsting, der er marketingchef hos Wagner.
Clienti ansatte i februar Kasper Hougaard som kontaktchef, og da AD’er Rasmus Hjort stødte til i maj har bureauet samlet to af hovedmændene bag Wagners nuværende visuelle og konceptuelle profil.