10.000 stykker content blev til ny film for Arla

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Nyddetgode har samlet mange bidrag op. Det bliver nu til en ny film. Kampagnen har vist gode resultater på loyalitet og omdømme.

Wieden + Kennedy lagde de overordnede brandspor for Arla, mens selskabet sammen med Ogilvy “transkreerede” til dansk – som det udtrykkes.

Det blev til Nyddetgode, som samtidig rummede en satsning på at involvere forbrugere og andre. Det er lykkedes ganske godt, vurderer marketingdirektør Jakob Bernhard Knudsen.

Arla har i det seneste år opfordret forbrugere og andre til at dele deres gode øjeblikke på både Instagram og Arlas egen side, og det er der faktisk kommet ca. 10.000 stykker content ud af.

Dem har man nu valgt at arbejde videre med, og det er blevet til en film, som viser en lang række af dem.

”Det er generelt svært for virksomheder at få forbrugere til at involvere sig, og dette er ikke en helt let opgave at stille folk,” siger Jakob Bernhard Knudsen og fortsætter:

”Vi har f.eks. haft en konkurrence, hvor vi opfordrede folk til at lægge billeder af Mathilde-pigen ind, og det gav ca. 9.000 billeder af piger med rottehaler. Det er en noget lettere opgave, og jeg synes derfor, at 10.000 stykker content på Nyddetgode er ganske godt,” siger Jakob Bernhard Knudsen videre, at kampagnen generelt har haft ret gode resultater.

”Nyddetgode spiller en central rolle i den overordnede branding, og tallene viser, at vi ud over en involvering af forbrugerne har løftet både loyaliteten over for vores brand og virksomhedens omdømme,” siger Jakob Bernhard Knudsen.

Filmen fungerer som en feedback og tak til forbrugerne for deres indhold.

”Folk har været meget positive, da vi ringede og spurgte om, vi måtte bruge deres materiale i en film,” siger Jakob Bernhard Knudsen.

Umiddelbart bruges den kun på digitale platforme, men Jakob Bernhard Knudsen udelukker ikke, at den kan komme på tv.

Her er den aktuelle film, som Adnuvo har stået for.

Og her er den første film fra Wieden + Kennedy

https://www.youtube.com/watch?v=TpcLJJJeeN4