Ny plantedrikproducent vælger mediabureau til at markedsføre abonnementssalg

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

To tidligere Coop-folk har udviklet en række plantebaserede drikke, som skal sælges i abonnement. De får de hjælp til fra et ungt mediabureau.

Det unge bureau Berthu & Co er blevet valgt til at markedsføre plantebaserede drikke fra det unge plantedrikproducentfirma Dryk, som er stiftet af tidligere Coop-folk.

Til trods for, at de kommer fra detailhandlen, har de valgt at sælge deres produkter direkte, nemlig via en abonnementsordning.

”Vores produkt har en meget høj kvalitet, som er dyr at fremstille. Ved at skære detailledet væk, kan vi sælge en højere kvalitet, som stadig er konkurrencedygtig på prisen. Men det handler også om, at vi bedre kan skabe en stærk relation til vores kunder ved selv at have hånd om hele salgsprocessen,” siger direktør i Dryk, Christian Christensen, som er stifter sammen med Brian Sundstrup.

Berthu & Co. får ansvar for strategisk rådgivning og forretningsudvikling og skal udvikle SEO, SEM og betalt annoncering på sociale medier.

”Vi har behov for et bureau, der forstår hvordan man opbygger en digital forretning og samtidig forstår vores marked. Berthu & Co viste hurtigt en stor forståelse for og indsigt i vores branche, og havde allerede på de første møder konkrete bud på optimering af forretningen på både kort- og lang sigt,” siger Christian Christensen.

Fra direktør og stifter i Berthu & Co, Rasmus Berthu Damkjær lyder det:

”Markedet for plantedrikke udvikler sig meget hurtigt, og Dryks måde at gå til det på er unik i Danmark. Vi står lige i begyndelsen af samarbejdet, men vi begynder allerede nu at se de første resultater, så vi glæder os rigtig meget til at komme med på deres videre rejse. Det er et super innovativt brand med meget store ambitioner.”

Dryks produkter, der indtil videre består af 6 forskellige plantedrikke: Havredrik, Havre Barista, Havre Kakao, Ærtedrik, Ærte Barsita og Ærte Kakao, blev lanceret i marts, og ud over de salgskanaler, Berthu og Co er i færd med at udvikle, har bureauet indgået partnerskaber og eksekvere kampagner med flere aktører. Herunder bl.a. Dansk Vegetarisk Forening, Danmarks Veganske Forening, Verdens Skove, Plan Bi og Plantetinget. Organisationerne hjælper med at markedsføre Dryk-produkterne over for deres medlemmer og får til gengæld en del af overskuddet.

Berthu & Co arbejder i øvrigt med kosttilskudsbrandsene Terranova og Solgar, samt med Uni-tel, Dansk Rejseforsikring, Indretningsfabrikken, Estatetool, Zanzibar Højskolen og Nota.