11 bureauer shortlistet i PR-tigeren

Peter Engholm
25@mail.dk

Den danske PR-pris har fået 42 arbejder, en fordobling fra sidste års debut. Nu er shortlisten klar, og både den og antallet af nominerede bureauer er vokset: 15 nomineringer fordelt på 11 bureauer.

Public Relations Branchen uddeler PR-Tigeren, som er den danske PR-branches helt egen pris – men åben for alle bureauer i Danmark.

Sidste år åbnede Tigeren med 21 indsendte arbejder, og det er nu fordoblet til 42.

PR-Tigeren sætter fokus på, hvad PR- og kommunikationsdisciplinerne kan. De tre PR-Tigere gives til de bureauer med ”de bedste kampagner, der skaber værdi for både forretning og samfund”.

Antallet af kategorier er uændret, men shortlisten er vokset fra 10 til 15, og antallet af nominerede bureauer har også fået et nyk op; fra 7 til 11.

De tre PR-Tigre uddeles ved et arrangement på Børsen i København, den 20. november 2014. Det er gratis at deltage, oplyser arrangøren.

PR-Tigeren 2014, bureauliste – nomineringer

  • 2 Geelmuyden Kiese
  • 2 Hansen Agenda
  • 2 Radius Kommunikation
  • 2 Prime Time Kommunikation
  • 1 Kasters
  • 1 Ulveman & Partners
  • 1 Essencius
  • 1 Holm Kommunikation
  • 1 PS Communication
  • 1 Communique
  • 1 Lead Agency

PR-Tigeren 2014, shortliste

Strategi

  • Geelmuyden Kiese for “Comparo”
  • Hansen Agenda for “CodersTrust”
  • Kasters for “Betsafe”
  • Radius Kommunikation AS for “Microsoft”
  • Ulveman & Partners for “Vestas Recharge”

Eksekvering

  • Essencius for “Generosity Express”
  • Geelmuyden Kiese for “Comparo”
  • Holm Kommunikation for “PlayStation 4 lancering”
  • PrimeTime Kommunikation for “Totalkredit Håndbold EM”
  • PS Communication for “Bringning you the world”

Nytænkning

  • Communique for “Kunst på fad”
  • Hansen Agenda for “Folkelagkagen”
  • Lead Agency for “Novo Nordisk”
  • PrimeTime Kommunikation for “Lidl elsker Bornholm”
  • Radius Kommunikation AS for “Do it for Denmark – Spies”

Eneste felt, hvor PR-Tigeren er skrumpet, er i juryen, der er gået fra 7 til 6 medlemmer:

  • Jens Otto Kjær Hansen, rektor Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
  • Anne-Marie Skov, kommunikationsdirektør Carlsberg
  • Hanne Lindblad, adm. direktør Call Me
  • Jens Klarskov, adm. direktør Dansk Erhverv
  • Morten Helveg Petersen, medlem af Europaparlamentet
  • Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør Lead Agency og tidligere jurymedlem i Cannes Lions