110 bureauer var på banen hos Tabasco

Peter Engholm
25@mail.dk

24 års samarbejde stoppede, da Tabasco valgte Ogilvy West som nyt bureau.

I forrige måned omtalte Bureaubiz, at Tabasco-ejeren McIllhenny Co havde taget sit 24-år gamle bureausamarbejde med TracyLocke op til overvejelse.

Omnicom Group-bureauet havde sammen med McIllhenny skabt et ikonisk brand, som AdAge beskriver det, og en af de bedste SuperBowl-reklamer nogensinde.

Men det blev fortid, da samarbejdet ikke blot blev (over)vejet, men i sidste ende også fundet for let.

110 bureauer meldte sig på banen, da AdAge omtalte McIllhennys fornyede kig på bureauet, og 20 svarede på den invitation, som var blevet sendt ud til udvalgte bureauer.

Finalefeltet var på 4 bureauer, herhunder TracyLocke, som holdt ord, da man sagde, at man ville deltage i pitchen. De øvrige finalebureauer var Wieden & Kennedy, The Richards Group og Ogilvy West, der holder til i Los Angeles. Og sidstnævnte vandt.

“Da vi ikke har kigget på vores bureausamarbejde i 20 år, var det svært for at måle, hvor vi stod. Hvis vi havde følt, at vi ikke havde set en god grund til at skifte, så var vi blevet hos TracyLocke. Det kunne vi ikke vide, førend vi havde prøvet det, og det er bl.a. derfor, at vi var glade for, at TracyLocke var indstillet på at forsvare budgettet,” siger Tony Simmons, executive vice president i McIllhenny og tipoldebarn af grundlæggeren Edmund McIllhenny.

Men hvorfor ikke det hele taget skifte nu, spørger AdAge.

“Kanaler er så dynamiske lige nu, og vi ønskede at se, hvad andre bureauer mente vil være den bedste tilgang for os. Vi har valgt et bureau snarere end en konkret kampagne,” siger Tony Simmons.