Af Peter Engholm 25@mail.dk

Der har i flere år været afholdt bureaupetanque. Nu er to bureauansatte gået et gear op og arrangerer bureaubasket – hver uge.

Hvis man har lyst til at spille basketball, hvad er så det første, man gør? Køber et domæne og opretter en Facebookgruppe.

Initiativet er taget af Bo Juni, direktør i Advice Digital, og Mikkel Noe Westh, chefrådgiver for digital kommunikation i Bysted, og nu er foreløbig 12 bureauer tilmeldt bureaubasket.

Og navnet skal tages bogstaveligt, for deltagelse er gratis, men det kræver, at man er ansat på bureau.

“Vi har ramt etellerandet, for der er flere i det gamle basketmiljø, der siden er havnet på et bureau og beskæftiger sig med kommunikation og web,” siger Mikkel Noe Westh.

Han iler med at tilføje, at Bureaubasket ikke er eks-elitespilleres klub.

“Det er ret blandet – køn, alder, højde. Vi har direktører og praktikanter, og man møder bare op, og så deler vi hold. Og det er kendetegnende for de tidligere basketspillere , at de siden har brugt det meste af deres tid på bureauet – og ikke på spillet,” siger Mikkel Noe Westh.

Bureaubasket opstod, fordi man havde lyst til at spille, men ikke kunne samle deltagere nok via vennenetværket.

“Rammerne er sat med bureauer, og basket er god og hyggelig måde at opdyrke sit netværk. Man kan møde helt andre bureauer, end man normalt omgås, og udover selve spillet så har bureauerne været gode til at byde ind med ideer – fra website til gode steder at spille,” siger Mikkel Noe Westh.

Tilmelding er let: Via Facebook-gruppen, som kan ses her. Og dukker man op og spiller med, så kommer bureauets skilt med på sitet.

“Vi har spillet foreløbig fem gange siden foråret. Første gang blev aflyst p.g.a. sne, men nu mødes vi hver torsdag, hvor der typisk er 11-12 personer – altså nok til at dele to hold.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club