Fra og med i dag deltager 12 bureauer fast i Beskæftigelsesministeriets udbud om kommunikations- og kampagneydelser. Forude venter foreløbig tre kampagner til min. 20 mio. kr. – og siden følger flere andre opgaver inden for kampagner, kommunikationsrådgivning, web og informationsmateriale.
I alt 31 bureauer deltog i Beskæftigelsesministeriets udbud, hvis mål var at finde de bureauer, der i de kommende fire år kan deltage i mini-udbud hver gang, der skal leveres kommunikation/kampagner.
Og ud af de 31 bureauer på longlisten var der 7 til-lejligheden-sammensatte konsortier. Og det kan tilsyneladende godt svare sig at pulje kompetencerne, for 6 af disse konsortier kom med i ministeriets rammeaftale.
- Advice og Metaphor Reklamebureau – konsortium
- Bjerg Kommunikation og Hald Engel – konsortium
- Bysted
- Capacent Epinion, Mediaedge:cia og Recommended – konsortium
- Geelmuyden.Kiese og Navigent – konsortium
- Jobforce 1 – konsortium bestående af A Kommunikation, No Nonsense Network, Reflekt og Trykcentret
- Manipulation.as
- Operate
- Public Communication
- Relationshuset og Radius Kommunikation – konsortium
- Slotsholm
- Umloud Untd
En del kan tyde på, at kommunikations-delen har vejet mindst lige så tungt som kampagne-delen. For blandt de bureauer, der blev sorteret fra af Beskæftigelsesministeriet og Rambøll Management, ses flere af de store reklamebureauer:
- Adnuvo
- Aegis Media Danmark
- Bocca Reklamebureau
- Bureau Frydensberg & Co.
- Detusch & Luba
- Dreyer & Kvetny
- Grey København
- Hjaltelin, Stahl & Co – således inkl. Rainmaker og Electric
- Holm Kommunikation
- JØP, Ove & Myrthu
- Kreab (filial af Kreab AB)
- Kunde & Co.
- Par No 1
- Primetime Kommunikation
- Public Sense – konsortium bestående af Sorensens A/S, Lystrup Kommunikation, Nordisk Kommunikation og Filminstruktør Lotte Svendsen med IFO og Carat som underleverandører
- Rostra Kommunikation
- Tabula Rasa
- Tejlmann & Co.
- Trinskjær & Co.