120 danske marketing-profiler samles om en god sag

Peter Engholm
25@mail.dk

I forbindelse med det hidtil største IAA-arrangement herhjemme får Børnehjælpsdagen 120 x 2 konsulenttimer forærende i form af et idé-katalog.

15.000 børn og unge – svarende til indbyggertallet i en provinsby som Korsør – er anbragt uden for hjemmet, og Børnehjælpsdagen ønsker at tilbyde disse personer oplevelser.

Dette ønske vil den danske afdeling af IAA, International Advertising Asscociation, give et skub med på vejen. Det sker på IAA Community Day 2011, hvor forfatteren og foredragsholderen Joseph Pine beretter om oplevelsesøkomomi under overskriften “Experience is the marketing” for 120 kommunikationsfolk, primært marketingchefer, på Radisson Blu Royal Hotel i København.

“Vi kommer for at høre Joseph Pine – og for efterfølgende at omsætte hans teori til praksis. Det sker i en to timer lang workshop, hvor vi med afsæt i oplevelsesøkonomi bidrager til en god sag. Som resultat af 120 x 2 konsulenttimer vil Børnehjælpsdagen efterfølgende få et idé-katalog foræret,” siger Julie Bidstrup, bestyrelsesmedlem i IAA.

Hun var også jury-medlem i Reklame For Alvor, der for første gang uddelte en andenpræmie. Mens førstepræmien er spalteplads og tanker fra bureauer og medier, så består andenpræmien – i IAA-regi – i de mange marketing-eksperters udelte opmærksomhed og konstruktive tanker.

“Det er ny pris, der udbydes af IAA, så vi kan give viden videre – samtidig med at vi selv bliver dygtigere til at omsætte teori til praksis. Børnehjælpsdagen stillede med en konkret udfordring, der vil udfordre det trænede marketingøje og den gængse vanetænkning,” siger Julie Bidstrup.

Community-dagen er den største af sin slags inden for IAA, der tæller 350 medlemmer, der arbejder med kommunikation, markedsføring og ledelse.