123hjemmeside er en stærkt ekspansiv virksomhed, som er kommet ud i stadigt flere lande. Men det er kun i Danmark, at det har heddet 123hjemmeside. Internationalt er firmaet kendt som SimpleSite, og således skal det nu også være i Danmark.
Målgruppen er mindre virksomheder og andre, der har behov for en hurtig og billig adgang til at opbygge en hjemmeside, og det koncept er nu fast etableret i 24 lande, men man markedsfører sig i 124 lande, og selskabet oplyser, at der kun er tre lande, som endnu ikke har brugere.
Den markante markedsføring præger regnskabet. Væksten blev på 35 pct. til en omsætning på 45 mio. kr. Men bundlinjen kunne ikke vise den samme fremgang. Det blev til en minus på 1,4 mio. kr.
Selskabet opgør dog, at markedsføringen har genereret nye kunder, der vil placere 20 mio. kr. på bundlinjen.
“Den øgede kundebase er kommet gennem bevidst investering i online markedsføring, hvor vi ret præcist kan forudsige værdien af hver krone brugt på markedsføring”, siger Morten Elk, CEO i SimpleSite.
70 procent af omsætningen i 2013 var international og 88 procent af alle nye kunder kom fra udlandet. Derfor kommer den internationale andel af omsætningen til yderligere at øges de kommende år, oplyses det.