130 film fra 40 bureauer deltager i TV 2’s reklamepris

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Bureauer og annoncører er i stort omfang klar til at lægge øre til brugernes mening i den nye omgang af Adwars. Se reklamefilmen for årets AdWars her.

Sidste år havde TV 2 premiere på Adwars, og 75 film fra 18 bureauer dystede om brugernes gunst. I år deltager ikke færre end 130 film fra 40 bureauer – altså en stor stigning i antal film og en regulær fordobling på bureau-siden.

”Vi er glade for den store interesse fra bureauerne og annoncørerne. Og vi ser det som et tegn på, at branchen gerne hører, hvad brugerne har at sige. En målgruppe, der kan være lidt svære at få i tale,” siger Jacob Fischer, der er chef for Kommercielle Partnerskaber på TV 2.

TV 2 har netop lanceret Adwars-sitet, hvor de 130 film er lagt ud – og blotlagt. Her kan seerne logge sig på og give deres mening til kende inden for fem felter:

  • Det overordnede indtryk via et ”Like O’meter”
  • Identifikation – fra ”Det er slet ikke mig” til ”Det er lige mig”
  • Involvering – fra ”Kedeligt” til ”LOOOL”
  • Motivation – fra ”Jeg vil hellere vælte på en cykel” til ”Jeg er 100% motiveret”
  • Relevans – fra ”Mega irrelevant” til ”Helt vildt relevant”

”Vi reklamerer naturligvis for Adwars over for seerne – bl.a. med en reklamefilm, som vises på TV 2-kanaler i den kommende tid og på de sociale medier,” siger Jacob Fischer.

Han tilføjer:

”Vi vil også give bureauerne tips og tricks til, hvordan de selv kan skabe opmærksomhed for Adwars – hvis de vil give deres film et skub.”

På Bureaubiz vil man kunne følge meningsstrømmen. Når afstemningen tager form, vil vi bringe en løbende Top5 over de bedst ratede reklamefilm.