Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

RelationshusetGekko og Ogilvy One dominerer med hver fire finalister.

Sidste år var den danske deltagelse i konkurrencen om Echo Awards ved en årlige DMA-konference i USA beskeden. Først og fremmest, fordi mange ikke havde fået indsendt.

I år kommer det til at se meget bedre ud, idet hele 17 danske kampagner er gået videre til finalen og dermed er i spil til eller bronze.

Sidste år var kun 5 kampagner i spil i finalen.

OgilvyOne worldwide og RelationshusetGekko har hver 4 af de i alt 17 løsninger.

Spændingen udløses først til oktober. Indtil da kan man gisne om, hvem der vinder og hvem, der må nøjes med at glæde sig over et Finalist diplom. Det er ikke altid, at de løsninger der præmieres til DM Dagen i Danmark også belønnes i USA. Nogle gange er det helt andre løsninger, der løber med en Echo Award fra DMA.

“OgilvyOne worldwide er med sit verdensomspændende netværk det mest vindende dm-bureau til dato. Men det er ikke det samme som, at der er medvind i dommerkomiteen. Konkurrencen er hård i det, man kan kalde verdensmesterskaberne i direct marketing” siger Lars Gardan, der er kreativ direktør i OgilvyOne worldwide og medlem af Direct Marketing Council.

Kampagne

Bureau

Kunde

The Animal Quiz

3rd Dimension

Dyrenes Beskyttelse

The Toothbrush

Creative United

DAVINCI development

Ready for August 1st ?

Dialog Factory

Schultz Information

Ready to Work

GUAVA

Citroën Denmark

Taking relations to a higher level

Klausen + Partners

FLSmidth

Patients with Breakthrough Cancer Pain

OgilvyOne worldwide

Nycomed

Union Family Insurance

– simplified

OgilvyOne worldwide

Alka Forsikring

Financial Crisis Communication

OgilvyOne worldwide

Nordea Liv & Pension

One Box to Rule Them All

OgilvyOne worldwide

SecureDevice

& IBM Danmark

Low cost-salvation

Recommended

Frelsens Hær

The Travel Day

RelationshusetGekko

SAS

The Time Dialogue

RelationshusetGekko

SAS

Your Future

RelationshusetGekko

ATP

The Trend-Breaking Deal

RelationshusetGekko

Elsparefonden

Responsible relationships

Sepia

Danske Bank

S-more

Wunderman

DSB S-tog

Ford Fiesta Opening

Wunderman

Ford Motor Company

 

Kommentarer

  1. Vi skal være stolte i Danmark. Der er stærkt, at så lille et land målt på antal bureauer kan mønstre 17 kampagner i finalen. Hatten af for det! – meeen, lad os da bare sætte barren endnu højere næste år og satse på +20 finalekampagner. De ville vores respektive kunder også synes var fedt 🙂

    / Jonas Ingvardsen
    http://www.twitter.com/ingvardsen

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club