18-årig stifter PR-bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Frost Media er navnet på Danmarks pt. yngste bureau, og bag det står den givetvis yngste bureaudirektør. William Frost er nemlig 18 år, og kundemøder lægges efter skoletid.

Det virker nærliggende at kalde sit PR-bureau for Frost Media, når man hedder Frost til efternavn, og ydelsen bl.a. består i at få virksomhedernes historier bragt i medierne.

Hjemmesiden fortæller, at bureauet er drevet af ”ung, talentfuld og hårdtarbejdende iværksætter”, og det giver god mening at slå på dette frem for – eksempelvis – mange års erfaring, for stifteren, William Frost, er blot 18 år.

”Jeg har – før stiftelsen af Frost Media – bl.a. hjulpet USBshoppen, Onlinefabrikken og Partnerdesign med at lave PR. Jeg har løst opgaver via bureauer, men jeg vil gerne prøve at være på egen hånd – og se, hvor meget det kan bære. Jeg er en enkeltmandsvirksomhed med et enkelt fokus: At frembringe de små virksomheders unikke historier, få skrevet pressemeddelelserne hertil og udsende disse til de rette journalister,” siger William Frost.

Bureau-stifteren har netop taget hul på tredje og sidste år af HHX i Aalborg. Det hører til særsynet, at HHX-elever har et CVR-nummer, ligesom det også er usædvanligt for bureau, at kundemøder må lægges efter skoletid.

”Det hele er i virkeligheden ret jordnært. Målet er at løse lavpraktiske opgaver, og budgetterne vil nok også være jordnære. Det kan så stå i kontrast til store bureauer, som – for små virksomheder – kan virke uhåndgribelige,” siger William Frost.

Frost Media er så pivnyt, at der må sættes et ”eventuelt” foran førnævnte kundemøder. For hidtil har bureauet sin første kunde til gode. Det kommende år skal bruges til at se bureauets fremtid an.

”Der er umiddelbart to muligheder herefter: At jeg springer ud som fuldtids-iværksætter eller fortsætter min uddannelse ved at læse erhvervsøkonomi og filosofi,” siger William Frost.