18 års samarbejde slut: Suzuki vælger nyt bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Suzuki udskifter 2 bureauer med 1 nyt. Det betyder et farvel til Robert/Boisen efter 18 år samt Klausen + Partners.

Bureaubranchen er i disse år foranderlig og ubarmhjertig. Robert/Boisen & Likeminded har arbejdet for Suzuki i 18 år og præsteret mange gode ting, som både har vundet mange awards og været med til at gøre mærket til en succes.

Men tiderne har ændret sig, og Suzukis behov har ændret sig. Så nu er det slut. Frem over hedder Suzukis reklamebureau Hjaltelin Stahl. Samtidig siger mærket farvel til Klausen + Partners, idet man har valgt at samle sig på et bureau.

Hvis Robert/Boisen er stolte over deres arbejde for Suzuki, så får de opbakning fra selskabets pressechef, John Mogensen.

“Vi har haft et langt og godt samarbejde, hvor Robert/Boisen har hjulpet os til at stikke ud i markedet. De er næsten familie,” siger John Mogensen og fortsætter:

“Men konkurrence-situationen er blevet ændret i de senere år. Konkurrenterne bruger flere penge, markedsføringen er blevet mere taktisk, og mediebilledet har ændret sig. Vi har været meget tunge på tv, men vil gerne have et nyt syn på, hvordan vi skal gøre tingene fremadrettet. Samtidig havde vores marketingchef et ønske om at samle tingene – både traditionel reklame, den digitale indsats og dialog – og her havde Robert/Boisen svært ved at byde ind, så de valgte at trække sig.”

Suzuki besøgte fire bureauer i efteråret og valgte at køre et forløb med to bureauer – hvor Hjaltelin Stahl altså vandt.

Suzuki stiler efter at gennemføre en revitalisering, og Hjaltelin Stahls arbejde bliver først synligt senere på foråret i forbindelse med en ny model, der skal lanceres på det tidspunkt.

Man står lige foran nogle andre lanceringer men her er det altså fortsat Robert/Boisen, der står bag.

Suzuki har også samarbejdet med Nörd om drift og udvikling af hjemmesiden. Det samarbejde fortsætter. Hjaltelin Stahls digitale arbejde sigter på cross media markedsføring.