Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den amerikanske reklame- og media-industri har dermed tabt 65.000 på et år. Kun online kan vise vækst.

December var mistrøstig i den amerikanske reklame- og medie-industri. Hele 18.700 job forsvandt, fortæller AdAge.

Dermed har branchen tabt i alt 65.100 job på et år siden recessionen begyndte. Det svarer til en nedgang på 3,9 pct. og i december blev der i alt registreret ca. 1,59 mio. job i branchen.

Alle områder lige fra reklame, marketing services og media er blevet ramt af nedgang – undtagen internet-media og search selskaber. Her øgede man med 800 job til nu 82,.200.

Hårdest ramt er almindelige medier, hvor der er forsvundet 41.000 job – lige med 4,2 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club