Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Det bedste fra det europæiske internet er udpeget i konkurrencen om The Lovie Awards. Danske bureauer holder 18 finalepladser i 17 kategorier.

Danske bureauer er i spil til priser i 19 kategorier til den europæiske lillesøster til det amerikanske The Webby Awards, hvor man både kan vinde jury-priser og publikumsprisen The People’s Lovie Awards. Det er 10. gang, The Lovie Awards hylder det bedste fra internettet. I år er afholdelsen mere kaotisk, så den endelige dato for vinderannonceringen er stadig sat til engang i november.

Mest bemærket gør Hjaltelin Stahl sig, der står med 5 finalepladser, men i fire kategorier. I et enkelt tilfælde er der ikke så meget at rafle om, for bureauet står bag begge cases i finalen. Det drejer sig om kategorien Video, Branded content: Short Form, hvor både Goth Life og Morning Tremens – der i øvrigt begge er for Metroselskabet – kan løbe med hæderen.

I år findes vinderne overordnet indenfor seks overordnede kategorier: 

  • Websites: Content, Structure & Navigation, Visual Design, Overall Experience, Functionality and Interactivity
  • Apps, Mobile & Voice: Content, Structure & Navigation, Visual Design, Overall Experience, Functionality and Interactivity
  • Podcasts: Content, Quality of Craft, Overall Experience
  • Advertising: Creativity, Overall Experience, and Integration
  • Video: Concept & Writing, Overall Experience, Quality of Craft and Integration
  • Social: Content, Creativity, Overall Experience, and Engagement

Se listen over finalepladserne her (Kategori, kampagne, kunde): 

Hjaltelin Stahl
  • Website Website craft: Best Use of Data Visualisation – Touched – Coop (i samarbejde med Røde Kors)
  • Video, Branded entertainment: Comedy – Morning Tremens – Metroselskabet
  • Video, Branded Entertainment: Short Form – Goth Life – Metroselskabet
  • Video: Branded Entertainment: Short Form – Morning Tremens – Metroselskabet
  • Apps, Mobile & Voice, General Apps & Mobile Sites: Community & Social – Touched – (i samarbejde med Røde Kors)
Molamil (nu: Manyone)
  • Social, Social Content Series & Campaigns: Public Service & Activism – The Last Statement T-shirt – Carlings
  • Social, Social Content Series & Campaigns: Experimental & Innovation – The Last Statement T-shirt – Carlings
  • Video, VR & 360 video: 360 video (branded) – Ocean Wind VR – Ørsted
  • Video: VR & 360 video: VR (branded) – Ocean Wind VR – Ørsted
The Unicorn
  • Video, General video: Public service & Activism – Life – Læger Uden Grænser
  • Video, Branded Entertainment: Public service & Activism – Life – Læger Uden Grænser
  • Video, Performance & Craft: Best art direction – Life – Læger Uden Grænser
Limbo
  • Websites, Websites single: Food and Beverage – Website for Coffee Collective – Coffee Collective
  • Websites, Websites single: Art – Website for ARoS – ARoS
  • Advertising, Online advertising craft: Best branded editorial experience – IKEA Home View – IKEA
Shape
  • Apps & Mobile Sites Features: Best Use of Augmented Reality – IKEA Place – IKEA
  • Apps & Mobile Sites Features – Experimental & innovation – IKEA Place – IKEA
Dept
  • Advertising, Branded content: Best Brand Strategy & Planning – Case for SteelSeeries – Steelseeries
 

Sidste år blev vinderne fundet blandt godt 1500 indsendte cases fra 30 europæiske lande, mens 55.000 afgav deres stemme til People’s Lovie Awards. Her havde danske bureauer fundet vej til finalepladserne i hele 29 kategorier. 

Du kan stadig nå at stemme på dine favoritter til The People’s Lovie Awards. Men du skal skynde dig – afstemningen lukker 29. oktober. Du kan se alle finalisterne og stemme her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club