2 bureauer bag nyt logo til Etisk Råd

FiG

Samt en ny hjemmeside. Målsætningen har bl.a. være at gøre det komplekse mere enkelt og nå en yngre målgruppe.

Livets svære dilemmaer er, hvad Etisk Råd beskæftiger sig med – så det er alt andet end enkelt.

Men det behøver ikke betyde, at rådet skal fremstå komplekst, og derfor har målsætningen bag en ny visuel identitet været at gøre komplekse emner mere enkle – bl.a. også for at nå ud til en yngre målgruppe.

Resultatet er en optimeret hjemmeside, et nyt logo og en ny grafisk identitet, der både skal signalere viden, autoritet og enkelhed.

Det Etiske Råd udbød opgaven i en offentlig udbudsrunde, som et konsortium af bureauerne Grobowski og Kraftvaerk vandt. Bureauerne blev udvalgt af Det Etiske Råd med begrundelsen, at de har haft et nuanceret blik på rådet som noget mere og andet end blot en statslig institution.

”Vi har nu ramt et udtryk, som er mere rummeligt og livligt. Vores nye hjemmeside gør i langt højere grad brug af billeder og farver til at understøtte vores tekster, og den åbner sig nu mere ud mod vores målgruppe,” siger Jesper Møller Fink, webredaktør for Det Etiske Råd.

Elementerne på sitet skal gerne gøre det lettere for de besøgende at forstå de komplekse emner og problemstillinger, som rådet til daglig beskæftiger sig med. Mange brugere anvender mobile enheder, og derfor har det været afgørende at optimere Det Etiske Råds hjemmeside, så målgruppen får en god brugeroplevelse på samtlige platforme. Derfor er hjemmesiden nu tilpasset til både mobil, tablet og computer.

Hjemmesiden kan ses her

Det Etiske Råd blev etableret i 1987 og består af 17 medlemmer, der rådgiver og skaber debat om nye bio- og genteknologier, der berører menneskers liv, vores natur, miljø og fødevarer.