2 bureauer vandt kunder sammen. Nu fusionerer de

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Public og Relation House har valgt at fusionere. Samtidig har man oprustet, så det nye bureau tæller omkring 30 medarbejdere.

At et reklamebureau skal kunne levere digitalt er der ikke meget nyt i. Det store spørgsmål er, hvordan man gør det bedst.

For holdningsbureauet Public er svaret blevet en fusion med Relation House, som man i første omgang havde etableret et samarbejde med. På den måde har man testet synergier og kemi, og det gik faktisk så godt, at de to bureauer sammen har vundet en række nye kunder – blandt andet en større dialogindsats for Videncenter for Arbejdsmiljø, UX og webudvikling for Patent og Varemærkestyrelsen og et mobilt aktiveringskoncept for Steen & Strøm. Kundegevinster, der har lagt grunden for en generel oprustning.

”Det digitale har længe fyldt omkring 70% af Publics ydelser, så det har egentligt kun været et spørgsmål om, hvordan vi bedst indretter os til den virkelighed, vores kunder befinder sig i. Vi har naturligvis overvejet, hvor meget og hvor hurtigt vi kan vokse i den digitale retning ved egen kraft – over for, hvad vi fik ud af en fusion”, siger CEO Søren Grinsted og fortsætter:

”Nu har vi så valgt at gøre begge dele. Fusionen med Relation House har sammen med en oprustning af digitalt orienterede kreative og projektledere bragt os i en god position i forhold til udviklingen på markedet.”

Det fusionerede bureau får navnet Public, og fusionen betyder, at der kommer 2 nye medejere og partnere i Public, der nu tæller over 30 medarbejdere. Jon Hauge får ansvaret for den digitale arkitektur, mens Kristoffer Schroll får ansvaret for en central, nyoprettet afdeling, der skal levere datagrundlaget, analysen og indsigten for de digitale løsninger.