Af Peter Engholm 25@mail.dk

Digitalbureauet Contentcube sagde i sidste uge farvel til sin adm. direktør og en Operations Director. Nu har dette makkerpar stiftet deres eget bureau; Kvantum.

Martin Graeser og Rasmus Frølund Thomsen skulle ikke bruge lang tid på at finde ud af, hvad de skulle oven på afgangen fra digitalbureauet Contentcube. Her havde de været hhv. adm. direktør og Operations Director.

Kvantum er et nyt digitalbureau med Graeser og Thomsen som stiftende partnere.

”Vores farvel til Contentcube var udramatisk, men samtidig en mulighed for at udleve en drøm, vi begge har haft i mange år: At etablere vores eget bureau,” siger Martin Graeser.

Navnet ’Kvantum’ er en mængde-enhed, som kan sidestilles med bureauets tilgang til data:

”Alle taler om Big Data, nogle efterlyser mere fokus på Small Data – vi taler slet og ret om data. Vi arbejder med data og kreativitet, og via bl.a. search, sites og webshops optimerer vi kundens forretning,” siger Martin Graeser.

Det lyder banalt …

”Super-banalt. Men også effektivt. Det er ikke sådan, at vi ikke evner avancerede løsninger – dem har vi faktisk en del erfaring med – men det er ikke dem, men derimod kundens forretning, vi primært har for øje. Det er en slags digitalt købmandskab, vi leverer,” siger Martin Graeser.

Han tilføjer:

”Bureauet er – til at begynde med – to personer. Og det vil under alle omstændigheder være symptomatisk for vores tilgang: At det ikke er store apparat, som vi pr. automatik ruller ud.”

Kommentarer

  1. Et par super dygtige fyre. Der venter mange gode løsninger og resultater derude. Held og lykke med den nye konstellation til dem!

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club