2 internationale kunder til Ogilvy Danmark

peng

Sårpleje og Respiratorisk portefølje. Både Coloplast og AstraSeneca har valgt Ogilvy Danmark som Creative Lead på en række aktiviteter.

Ogilvy Danmark kan nu skrive både AstraZeneca og Coloplast på kundelisten. Begge virksomheder har valgt at lægge en række internationale aktiviteter hos bureauet:

AstraZeneca valgte Ogilvy Danmark efter en skandinavisk pitch, og bureauet er nu Preferred Supplier og Creative Lead Agency for koncernens respiratoriske portefølje i fire lande.

Hos Coloplast er Ogilvy blevet Creative Lead Agency for virksomhedens sårpleje-afdeling. Første kampagne for Coloplast er netop blevet rullet ud i mere end 12 lande.

Khilola Shukurova, Head of Strategic Marketing, Coloplast Wound Care Business. uddyber valget af det danske bureau i den globale kæde:

”Hos Coloplast er vores globale sårpleje-afdeling i særdeles kraftig vækst, og vi har store ambitioner for de kommende år. Derfor har vi været på udkig efter en samarbejdspartner, der virkelig forstår vores målsætninger og vores passion for sårpleje – så alle vores brugere får det fulde udbytte af vores produkter.”

Passion for sårpleje gør det naturligvis ikke alene. Morten Frederiksen, adm. direktør i Ogilvy Healthworld, tilføjer:

”Vi har i de seneste år fået flere internationale kunder, og de to nyeste på listen demonstreer, at vores setup i Danmark og i Ogilvy-netværket fungerer. Vores strategiske og integrerede tilgang til kommunikation er i høj grad årsagen til, at valget er faldet på Ogilvy Danmark.”