2 kreative chefer og 1 partner til Fireball

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Creuna leverer de to kreative chefer, mens partneren er hentet internt.

“Vi ønsker at have en størrelse, som gør, at vi kan håndtere de helt store kunder,” sagde Anthony Aconis, adm. direktør i Fireball, for halvanden måned siden oven på et forrygende 2010-regnskab.

Bureauet fordoblede sin bruttoavance i forhold til året før, men en større organisation og flere store kunder har krævet en styrkelse af bureauets ledelse.

Derfor er kontaktchef Rasmus Simony nu blevet partner, og samtidig har Fireball ansat to kreative chefer; Jesper Isholm og Mark Michael Müller, der begge kommer fra Creuna.

Mark Mikael Müller har været marketingchef på SBS Radio, og bureausiden tæller bl.a. Ogilvy og BBDO. Og netop BBDO fylder en del på Jesper Isholms cv, der også tæller en placering på den senest offentliggjorte liste fra Creative Circle over de mest vindende kreative i Danmark.

I de seneste år har de været fast team, bl.a. med Possible og Wasabi – og med sidstnævnte vandt de Cross Media-prisen ved DIA Awards med RoboCare for FOA.

“Vi forelskede os med det samme i Fireballs profil og ambitionsniveau. Bureauets filosofi om at fokusere på produktet fremfor reklamen er i vores øjne den eneste rigtige. I vores øjne er Fireball as an agency should be“, siger Mark Mikael Müller.

“Mediet er jo ikke det interessante. Uanset om vi ender med et tv-univers, en digital platform, en POS-kampagne eller event, så er målet altid at løse kundens udfordring bedst muligt”, siger Jesper Isholm.

Den nye partner i Fireball er i øvrigt ikke ny – forstået sådan, at kontaktchef Rasmus Simony har været en del af bureauet fra begyndelsen. Sideløbende med udviklingen af Fireball har han også udviklet sine egne kompetencer bl.a med en HD i afsætning.