2 mediabureauer og 1 overraskelse i Danmarks største bureaukonkurrence

Peter Engholm
25@mail.dk

Rammeaftalen om kommunikation, web og tryk er faldet på plads for bl.a. web og mediaformidling. Her er i alt 34 bureauer blevet godkendt til listen, når det offentlige skal købe ind

Med ni delaftaler giver det god mening at komme delvist i mål.

Statens og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) kører en rammeaftale for tryk, kommunikation og web – en aftale i 9 dele, hvor  SKI modtog ikke færre end 375 anmodninger om at blive kvalificeret.

Fem delaftaler blev for nylig annulleret og røg i stedet i EU-udbud, men fire af de oprindelige delaftaler blev kørt helt til mål, og to af dem er bureau-orienterede: Mediaformidling og analyse samt Websites og elektronisk publicering.

Inden for Mediaformidling og analyse anmodede 15 om at blive godkendt, og SKI forventedes at udpege 3-5 leverandører til shortlisten. Der blev valgt 3:

  • IUM
  • OMD
  • Public Communication

De to mediabureauer, IUM og OMD, er næppe nogen overraskelse, men det er det betydeligt mindre kendte Public Communication – et såkaldt holdningsbureau, der bl.a. leverer adfærdsmålinger og kampagneeffektmålinger.

Public Communication opnåede tilmed også at blive godkendt i den anden bureau-kategori:

Inden for websites og elektronisk publicering anmodede 105 om at blive godkendt, og SKI forventede at udpege 15-30 leverandører til shortlisten. Der blev valgt 32:

  • 1508
  • Addition Consulting
  • Advice Digital
  • Bjerg Kommunikation  
  • Bymusen  
  • Bysted
  • Cabana
  • Dansk Internet Selskab
  • Datagraf
  • Dynamicweb Software
  • Enteneller
  • Formidabel
  • Headnet  
  • Herrmann & Fischer
  • Kontrapunkt Gruppen  
  • Krogh&Co
  • Mjølner Informatics
  • Netcompany
  • NetPeople
  • Operate
  • Pentia
  • Phoenix Design Aid (Konsortium)
  • PrinfoDenmark (konsortium)  
  • Promedia
  • Public Communication
  • Sirius IT
  • Skandiaweb
  • Stærk reklamebureau
  • Twins Consulting
  • Umloud Untd
  • Valtech
  • Vester Kopi

De resterende fem delaftaler i rammeaftalen forventes at blive afgjort i næste måned, heriblandt aftalerne for PR- og kommunikationsydelser, reklamebureauydelser og visuel kommunikation og identitet.