Med ni delaftaler giver det god mening at komme delvist i mål.
Statens og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) kører en rammeaftale for tryk, kommunikation og web – en aftale i 9 dele, hvor SKI modtog ikke færre end 375 anmodninger om at blive kvalificeret.
Fem delaftaler blev for nylig annulleret og røg i stedet i EU-udbud, men fire af de oprindelige delaftaler blev kørt helt til mål, og to af dem er bureau-orienterede: Mediaformidling og analyse samt Websites og elektronisk publicering.
Inden for Mediaformidling og analyse anmodede 15 om at blive godkendt, og SKI forventedes at udpege 3-5 leverandører til shortlisten. Der blev valgt 3:
-
IUM
-
OMD
-
Public Communication
De to mediabureauer, IUM og OMD, er næppe nogen overraskelse, men det er det betydeligt mindre kendte Public Communication – et såkaldt holdningsbureau, der bl.a. leverer adfærdsmålinger og kampagneeffektmålinger.
Public Communication opnåede tilmed også at blive godkendt i den anden bureau-kategori:
Inden for websites og elektronisk publicering anmodede 105 om at blive godkendt, og SKI forventede at udpege 15-30 leverandører til shortlisten. Der blev valgt 32:
-
1508
-
Addition Consulting
-
Advice Digital
-
Bjerg Kommunikation
-
Bymusen
-
Bysted
-
Cabana
-
Dansk Internet Selskab
-
Datagraf
-
Dynamicweb Software
-
Enteneller
-
Formidabel
-
Headnet
-
Herrmann & Fischer
-
Kontrapunkt Gruppen
-
Krogh&Co
-
Mjølner Informatics
-
Netcompany
-
NetPeople
-
Operate
-
Pentia
-
Phoenix Design Aid (Konsortium)
-
PrinfoDenmark (konsortium)
-
Promedia
-
Public Communication
-
Sirius IT
-
Skandiaweb
-
Stærk reklamebureau
-
Twins Consulting
-
Umloud Untd
-
Valtech
-
Vester Kopi
De resterende fem delaftaler i rammeaftalen forventes at blive afgjort i næste måned, heriblandt aftalerne for PR- og kommunikationsydelser, reklamebureauydelser og visuel kommunikation og identitet.