Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

I forhold til februar 2008 mangler der 100 mio. kr. alene i denne måned.

Sidste år startede året rigtig skidt på mediemarkedet i henhold til DRRB’s Mediaindex, der bygger på indberetninger fra mediabureauerne.

Specielt februar viste et markant fald, hvor der alene forsvandt 85 mio. kr. i denne måned.

Det er ikke gået meget bedre i år. Februar faldt med syv procent, hvilket er lig med ca. 15 mio. kr., så der på to år er forsvundet 100 mio. ud af markedet alene i februar.

Januar gik ikke meget bedre, og År-til-dato ligger nu til et fald på 8 pct. – eller i alt ca. 50 mio. kr.

Største taber er fagblade – som dog ikke er en stor mediagruppe hos mediabureauerne.

Tv har haft en svag start på året, mens dagblade havde en god januar og en dårlig februar, så man samlet lige nu ligger til status quo.

DRRB’s Mediaindex Februar (i parentes År-til-dato)

  • Dagblade 90 (99)
  • Magasiner og ugebalde 65 (71)
  • Fagblade 54 (63)
  • Ugeaviser 83 (86)
  • Tv 93 (85)
  • Radio 76 (74)
  • Biograf 98 (78)
  • Outdoor 121 (107)
  • Internet 102 (101)

  • I alt 93 (92)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club