Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

DIA udvidede antallet af kategorier - og resultatet blev heldigvis også tilmeldinger, da den digitale konkurrence gjorde status efter tilmeldingsfristen.

Det var ikke med bævende hjerte, men dog med forventninger i knæhøjde, at formanden for Danish Internet Award, Kim Jong Andersen, åbnede for tilmeldinger til awardshowet den 17. april.

Han havde nu ikke behøvet at skrue så lavt ned for forventningsblusset, for antallet af indsendelser endte med at matche rekordåret 2012 – og endda ende marginalt højere: 240 i år mod 235 sidste år.

”Vi fastholder fremdriften , og det vel at mærke på bagkant af et hårdt år, præget af taktisk kommunikation – også på det digitale område,” siger Kim Jong Andersen.

Antallet af kategorier steg fra 13 til nu 21 – eller fra 17 til 23, hvis man medregner særpriser. Og antallet af fagfolk, der har sagt ja til invitationen om at blive jurymedlemmer, er vokset fra ca. 80 til lidt over 90, så trods rekord i indsendelser, så følger antallet ikke helt stigningen i kategorier.

Det slår nu ikke skår i Kim Jong Andersens umiddelbare tilfredshed:

”Arbejderne er godt spredt over kategorierne, og der er også taget godt imod flere af de nye kategorier, bl.a. data-kategorien, som der tales meget om. Men det er klart, at der med så mange nye kategorier vil være en enkelt eller to, som man bagefter kan se kræver lidt ekstra forklaring at få lanceret,” siger Kim Jong Andersen.

Han tilføjer, at han har smugkigget lidt i indsendelserne, i form af en stikprøve – og resultatet er lovende. 

“Niveauet ser ud til at være mindst lige så højt som sidste år. Og samtidig er feltet bredere. Der er ganske enkelt flere forskellige, der har sendt ind i år sammenlignet med de øvrige år,” siger Kim Jong Andersen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club