25 mio. kr. til mere gennemsigtighed i forsikringsbranchen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

5 mio. kr. hvert år i fem år. Så meget har Forsikring & Pension øget sit budget til at synliggøre forsikringsguiden.dk. Bag kampagnen står Zupa, Mercantilia og Gorm Agency. Se ny kampagnefilm.

Forsikring & Pension valgte sidste år Zupa til en 5-årig kampagneindsats for Forsikringsguiden.dk, der skal gøre det nemmere at sammenligne forsikringer blandt danske forsikringsselskaber. 

Nu skrues der op for indsatsen med et øget budget på 5 mio. kr. pr. år i fem år med det formål at sikre mere gennemsigtighed bl.a. efter at Tryg og Alka fusionerede i 2018.

Det har bl.a. udmøntet sig i en ny kampagne, som Zupa står bag. Samtidig er Mercantila mediebureau på kampagnen, og Gorm Agency står for det digitale indkøb.

Kampagnen tapper ind i danskernes generelt lave interesse for forsikring. Ifølge Forsikring & Pensions egne undersøgelser ved 80 % af danskerne ikke, hvordan de kan foretage en online prissammenligning på forsikring. 

“Netop her, hvor vi taler til så stor en del af danskerne, giver det mening rent mediemæssigt at fokusere på traditionelle og brede medier som TV og radio – og øge trafikken til sitet i kombination med digitale medier,” siger partner og kommerciel direktør i Zupa, Petter Pablo Sommerfelt-Venegas.

Derfor vil man for tiden og over sommeren kunne opleve den nye TVC på TV 2 samt radio, outdoor og SoMe.

Forsikringsguiden.dk er et forbrugerværktøj, der er udviklet i samarbejde mellem Forsikring & Pension og Forbrugerrådet Tænk, og som gør det muligt at sammenligne forsikringer fra de forskellige forsikringsselskaber i Danmark. Pris og dækning bliver vist direkte på skærmen, og forbrugerne kan justere tilvalg undervejs.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=1dj7FrQm4RA&feature=emb_logo