Af peng

Festugen har forandret sig, og Aarhus har skrottet Å’et. Det skal et nyt logo fortælle, og vinderen findes via en åben konkurrence.

Aarhus Festuge har 25.000 kr. klar til vinderen af en konkurrence om et nyt logo.

Behovet for et nyt logo er opstået, fordi Aarhus Festuge har gennemgået en forandring de senere år – og det skal logoet afspejle. Og så er det eksisterende Festuge-logo fra 2005 utidssvarende, da dets oprindelige form var bygget op om en idé, hvor Å’et i Århus var det centrale element.

I 2011 skiftede Aarhus Festuge over til at skrive sit navn med “Aa” som følge af den nye, officielle måde at stave Aarhus på.

Borgmester og formand i Aarhus Festuges bestyrelse, Jacob Bundsgaard, sætter rammerne således:

“Festugen anno 2011 er præget af kunst- og kulturoplevelser af høj kvalitet, en stærk profil og nytænkning, som på samme tid er tiltrækkende, overraskende og udfordrende. Det skal Aarhus Festuges nye logo selvfølgelig afspejle.”

Indsendte logoer bliver bedømt af et dommerpanel bestående af fire medlemmer:

  • Gitte Ørskou, museumsdirektør for Kunsten – Museum of Modern Art Aalborg og medlem af Aarhus Festuges bestyrelse.
  • Jørgen Koldbæk, journalist, medstifter og tidl. direktør i Skandinavisk Film Kompagni, og medlem af Aarhus Festuges bestyrelse.
  • Jens Folmer Jepsen, Aarhus Festuges direktør.
  • Sebastian Gram, senior designer i INEO Designlab.

Deadline for deltagelse i konkurrencen er 25. november. Aarhus Festuge forventer at offentliggøre et nyt logo i midten af december.

Se konkurrenceregler og -betingelser her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club