26 års øl-samarbejde på vej til at ende

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Lowe har takket nej til at deltage i en konkurrence om Stella Artois, som bureauet har arbejdet for i 26 år.

Det er et af den internationale reklamebranches virkelig lange samarbejder, der nu står for fald.

Stella Artois sælges af verdens største bryggeri-koncern, InBev, og man har besluttet, at mærket skal have et “review” for at sikre fremtidig vækst. Det fik ifølge en talsmand for selskabet, reklamebureauet gennem 26 år, Lowe, til at trække sig. Desuden fortæller BrandRepublic, at beslutningen om at lade Mother stå for lanceringen af en Stella Artois 4% variant yderligere har skubbet til Lowes beslutning.

Budgettet vurderes at være 4-500 mio. kr. værd.

Ifølge BrandRepublics kilder ønsker InBev at forlade den hidtidige reklamestil for at få en mere frisk retning. Stella Artois bliver forbundet med en druk-kultur, som har skadet mærket i takt med at bekymringen over alkohol misbrug er stigende.