Ledelse er blevet specialisternes paradis, og det smitter direkte af på talentudviklingen, skriver redaktør Claus Skovhus i Berlingske Business Magasin om de 100 mest lysende talenter, der blev præsenteret i går på en konference hos samarbejdspartneren Audi.
Det at specialisterne er i fokus, er måske en af årsagerne til, at der er næstflest talenter i kategorien salg & marketing (14), kun overgået af rådgiver-kategorien (18).
Faktisk finder man i alt 27 personer med relation til reklame, marketing og kommunikation inden for hele 5 af de 8 kategorier, som talenterne er inddelt i.
I Iværksætter-kategorien finder vi f.eks. Frederik Cordes, der stiftede digitalbureauet Spoiled Milk i 2007, og Sebastian Gullak, der er stifter og CEO i Atcore, og som samtidig har stiftet netværket Bloggers Delight.
“På et personligt plan er det naturligvis fedt at være med i Talent100, men på vegne af den digitale bureaubranche hæfter jeg mig ved, at det digitale paradigmeskift sætter sit præg på årets udvalg af profiler. Det sender et klart signal om, at ikke blot bureaubranchen og fagfolkene, men nu også erhvervslivet som helhed begynder at få den digitale DNA med ind under huden,” siger Sebastian Gullak.
I Kommunikation & HR kategorien finder vi digital chef hos GeelmuydenKise, Benjamin Rud Elberth, der også er en meget aktiv Tweeter.
Under Rådgiver kategorien finder vi ’et af de største digitale ledelsestalenter herhjemme’. Sådan beskrives Brian Egholm Andersen, digital direktør i bureauet AdPeople, af sin chef adm.dir. Sille Stener, i Berlingske Business Magasin.
I denne kategori findes f.eks. også Christian Birk, der er nordisk direktør for medier og strategi i DigitasLBi samt Ralf Sohl, direktør og partner i Umwelt (se artikel om ham her).
Her er de 27 talenter inden for reklame, bureau og kommunikation, der er med i Berlingskes liste over de 100 mest lysende talenter under 35 år:
Salg & Marketing: 14 talenter
Ana Garcia Lopez, senior medical advisor, H. Lundbeck
Anders Bader Søjdis, Senior Engagement Manager, Microsoft Danmark
Andreas Aksglæde Stahl, IBM Software Country Marketing Manager Danmark, IBM Danmark
Anette Hasling Jæger, E-commerce Manager, IC Companys (The Original Group)
Charlotte Ejstrup Krogh-Jensen, Head of Corporate Identity & Group Marketing, Tryg
Christian Lorenz Petersen, Chef for Marketing og Online, Sportmaster, Sport Danmark
Christina Frank, Sales Manager, PwC
Maria Vasu, Nordic Marketing Project Manager, Janssen-Cilag
Martin Hansen, marketing manager, Scandinavian Tobacco Group Denmark
Mathias Tao Agger Linnemann, Industry Manager, Google
Rolando Saltini, Global Marketing Manager, Cheese, Christian Hansen
Stefan Bruun, Founder and Global CEO, Lion&Lion
Thomas Erichsen, Marketingchef, Tivoli (se selvstændig artikel om Thomas Erichsen her)
Trine Jensen, Manager, Marketing and Online Strategy, Telia
Rådgivere:
Brian Egholm Andersen, digital direktør AdPeople Worldwide
Christian Birk, Nordic director of media and strategy, DigitasLBi
Lars Mejer, konsulent, KristiansenUlveman
Ralf Sohl, direktør, partner, Umwelt A/S (se selvstændig artikel om Ralf Sohl her)
Iværksættere:
Sebastian Gullak, CEO, Atcore
Bo Møller, founder & managing director, HTML24
Frederik Cordes, managing director, Spoiled Milk
Kommunikation & HR:
Anders Kopp Jensen, chef for Public Affairs og Corporate Communication, Burston-Marsteller
Benjamin Rud Elberth, Digital chef, Geelmuyden.Kiese
Maria Kofod Larsen, Koncerndirektør for HR- og Kommunikation, DLG
Marianne Fussing Ørsted, sekretariatschef for ledelsessekretariatet, Public Affairs og HR.
Michael Bjergby, Senior Director, IR, Communications, CSR & Treasury, Gn Store Nord
Forretningsudvikling:
Line Munkholm Haukrogh, afdelingschef, Digitale Løsninger, Forretningsudvikling, Danica Pension
Udvælgelsen af talenterne sker på baggrund af deres faglige forudsætninger og ledelsesmæssige evner og man må max. være 35 år. Desuden lægges der vægt på udtalelser fra nærmeste chef eller en tidligere chef.