Af Peter Engholm, journalist

&Co., Hello Monday og Uncle Grey har høstet EM-hæder for hver sin kampagne. Flest til den i forvejen fyldte vikingehjelm fra &Co.

34 shortlister fra danske bureauer og annoncører blev mandag vekslet til 13 awards ved årets Eurobest. Det blev 3 guld, 4 sølv, 4 bronze samt 2 awards i kategorier uden ædelt metal.

De mange awards var koncentreret om 3 kampagner. Flest til ‘Hjelm har alle dage været en god idé’ fra Rådet for Sikker Trafik, &Co. og New Land, som modtog i alt 8 awards, herunder 2 af guld.

Der var også guld til Hello Monday og American Society for Deaf Children og ‘Fingerspelling with machine learining’ samt en sølv og en award.

Også Uncle Grey og Burger King blev beriget af Eurobest-juryerne: En sølv og en bronze i Social & Influcencer-kategorien for ‘The Whopper Reply’.

Ungdoms-kategorierne, special awards samt Grand Prix’er uddeles onsdag i denne uge. Men her er de danske chancer beskedne, da non-profit organisationer – så som Rådet for Sikker Trafik og American Society for Deaf Children – ikke har mulighed for at vinde Grand Prix i de gængse kategorier.

Eurobest 2021 – danske vindere

Award (kategori uden guld, sølv og bronze) 

  • Innovation
    FINGERSPELLING WITH MACHINE LEARNING
    American Society for Deaf Children
    Hello Monday
  • Integrated
    HELMET HAS ALWAYS BEEN A GOOD IDEA
    Danish Road Safety Council
    &Co. 

Guld

  • Design
    FINGERSPELLING WITH MACHINE LEARNING
    American Society for Deaf Children
    Hello Monday
  • Film
    HELMET HAS ALWAYS BEEN A GOOD IDEA
    Danish Road Safety Council
    &Co. – New Land
  • Film Craft
    HELMET HAS ALWAYS BEEN A GOOD IDEA
    Danish Road Safety Council
    &Co. – New Land

Sølv

  • Digital Craft
    FINGERSPELLING WITH MACHINE LEARNING
    American Society for Deaf Children
    Hello Monday
  • Film
    HELMET HAS ALWAYS BEEN A GOOD IDEA
    Danish Road Safety Council
    &Co. – New Land
  • Film Craft
    HELMET HAS ALWAYS BEEN A GOOD IDEA
    Danish Road Safety Council
    &Co. – New Land
  • Social & Influencer
    THE WHOPPER REPLY
    Burger King
    Uncle Grey

Bronze

  • Film Craft
    HELMET HAS ALWAYS BEEN A GOOD IDEA
    Danish Road Safety Council
    &Co. – New Land
  • Film Craft
    HELMET HAS ALWAYS BEEN A GOOD IDEA
    Danish Road Safety Council
    &Co. – New Land
  • Film Craft
    HELMET HAS ALWAYS BEEN A GOOD IDEA
    Danish Road Safety Council
    &Co. – New Land
  • Social & Influencer
    THE WHOPPER REPLY
    Burger King
    Uncle Grey

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club