3 bureauer delte 5 shortlister mere i Cannes

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Uncle Grey, Brandhouse og Crispin Porter kom på listen, da shortlister i 6 konkurrencer mere blev offentliggjort søndag.

Fredag kunne DDB glæde sig over at levere den første danske shortliste i Cannes. Det skete med Cool uden røg for Kræftens Bekæmpelse i Lions Health.

Det blev dog ikke til løver, da denne konkurrence blev endeligt afgjort.

Til gengæld har søndagen budt på offentliggørelsen af shortlisterne i 6 konkurrencer mere – og her kom tre danske bureauer med. Ialt blev der tale om fem shortlister fordelt på tre cases og to konkurrencer.

Direct

  • UncleGrey, Waoo, Corporate Image, Donate Your data
  • UncleGrey, Waoo, Use of data, Donate Your data
  • Brandhouse, Interflora, Retention, Blomster

Promo & Activation

  • Crispin Porter & Bogusky, Carlsberg, Launch/Relaunch, Beer Beauty
  • Crispin Porter & Bogusky, Carlsberg, Food&Drink, Beer Beauty

De 6 konkurrencer, der nu er offentliggjort shortlister i, er ud over Direct og Promo&Activation: Radio, Print & Publishing, Innovation og Glass.