I flere år har budskabet i Cannes lydt, at brands skal ville noget for samfundet. De skal ville en større historie – ville noget for samfundet.
Om TDC går helt så langt er måske svært at sige – men marketingdirektør Camilla Ramby taler dog om en kampagne-udvikling, der går i den retning.
“Tiden er inde til, at dyrke den større historie. Nemlig den der siger noget om, hvordan vores teknologi påvirker danskerne,” fortæller Camilla Ramby til Børsen.
Resultatet er blevet en platform under overskriften “Vi gør det lettere at dele livet”, og som kampagnemæssigt lige nu foldes ud som en videreudviklingen af Mikkel Kessler samarbejdet, som startede i efteråret.
Det er faktisk TDC selv, der har formuleret platformen, fortæller Camilla Ramby til Bureaubiz. Til gengæld er hele tre bureauer involveret i eksekveringen eller kampagne-aktiveringen.
Det gælder dels BoyeSpellerberg, som har været bureau på optakten, der kørte under temaet “Mit TDC”. Og så gælder det PR-bureauet Kasters. Samt MBA, der står for Mediacom Beyond Advertising.
”Vi gør det lettere at dele livet” er udviklet internt, mens kampagneaktiveringen er udviklet i et stærkt samarbejde mellem bureauerne,” siger Camilla Ramby.
Der er ikke som sådan tale om en ny platform – snarere om en videreudvikling, der bl.a. indebærer, at produkterne er pillet ud af reklamefilmene.
Samtidig har man investeret i f.eks. undersøgelser, der kan være debat-skabende. Seneste eksempel handler om ‘Mobiler i skolen: forstyrrende element eller et vigtigt læringsredskab’.
“Vi vil ikke fortælle danskerne, hvad der er rigtigt eller forkert. Det er ikke vores rolle. Men vi lægger op til en dialog og sætter rammerne for en debat. Vi har lyst til at være med på en lytter,” siger Camilla Ramby.