Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Teleselskabet 3 satser på kunstig intelligens og har med det for øje fravalgt Mindshare og sat et nyt bureau i spidsen for koncernens danske mediaplanlægning, -modellering og -indkøb.

Efter et tre måneder langt pitch sendte mediabureauet Blackwood Seven tre konkurrenter på porten og kan nu skrive teleselskabet 3 ind i sit kundekartotek.

Det er lig med et fremtidigt sats på kunstig intelligens for 3 Danmark, der ved samme lejlighed siger farvel til Mindshare.

Blackwood Seven baserer sin mediaplanlægning på det såkaldte predictive modelling, hvor man ved hjælp af kunstig intelligens (A.I.) kan indsamle og kombinere alle typer medie- og markedsdata med sin egen virksomheds data.

Frederik Grønlund Scholten, der er CMO/Head of Marketing & CRM hos 3, siger i en pressemeddelelse, at tiden er inde til at gå nye veje:

”Vi vil meget gerne leve op til vores rolle som udfordrer og sikre, at vi fortsat er foran markedet dels på vores produktinnovation og dels kundeoplevelsen, men i særdeleshed også på måden vi planlægger og optimerer vores markedsindsats.”

En tidlig julegave
Hos Blackwood Seven taler Henrik Busch om ”en tidlig julegave” og siger endvidere:

”Vi er glade og stolte over, at 3 kan se værdien i kombinationen af vores predictive modelling, og vores evne til at transformere de indsigter til konkrete medieplaner.”

Samarbejdet begyndte den 1. december og omfatter 3-koncernen bestående af 3 Privat, 3 Business og Oister.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer