Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

3 i Sverige ville have et svensk bureau, siger Gaute Høgh om årsagen til, at samarbejdet er stoppet. Ingen ændringer i Danmark.

“Den nye markedsdirektør i svenske 3 ville have et svensk bureau. Og så er den jo ikke længere”, siger Gaute Høgh, partner og stifter i Co+Høgh.

I oktober 2006 landede det danske bureau – foran seks svenske bureauer – en af Sveriges største annoncører, teleselskabet 3. Budgettet blev dengang, i bladet Markedsføring, sat til 300 mio. kr. SEK.

Nu er Co+Høgh droppet til fordel for Scholz & Friends, efter at 3 har haft uformelle samtaler med en lille gruppe bureauer – alle svenske.

Gaute Høgh sagde oven på den vundne bureaukonkurrence, at der ville være økonomiske fordele, når der skulle produceres kommunikation for 3 til Danmark og Sverige, og at 3 i Sverige ville være bureauets største kunde.

“Der var ikke det store samspil mellem 3 i Danmark og Sverige, selv om vi prøvede. Vi har sagt farvel til 10 medarbejdere, men har via øget aktivitet på andre kunder ansat 4 nye medarbejdere, og forventer at ansætte ydereligere 10 efter sommerferien”, siger Gaute Høgh.

Co+Høghs indsats for 3 på danske marked har givetvis spillet ind, “da svenskerne valgte vores bureau”, siger 3s kommunikationschef i Danmark, Stine Green Paulsen. Konsekvensen af den omvendte situation – at svenskerne dropper Co+Høgh – bliver der ingen af i Danmark.

“Der er kommunikativt ingen bindinger mellem det danske og svenske del af 3. Vi vælger reklamebureau lokalt, og vi har i gennem tre år været rigtig glade for Co+Høgh”, siger Stine Green Paulsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club