3 sender sin hund på pension

Peter Engholm
25@mail.dk

– og det er ikke hundepension. Med et fremtids-orienteret univers siger 3 farvel til både hund og payoff. Se den nye film her.

3’s hund er halvandet år gammel og har således rundet hvalpestadiet. Den har tilmed været populær blandt danskerne, der holdt mere af Boston Terrieren – og dens makker – end af nogen af 3’s tidligere markedsføringskampagner.

Men det er fortid, for 3 tager i stedet fremtidsbrillerne på. I selskabets nye univers har 3 sagt farvel til hunden og vil i stedet fokusere på netværk, teknologi og innovation. Se den nye film, der får tv-premiere på mandag, nederst i aritklen.

”Vi har i en periode kommunikeret til en bredere målgruppe og har dermed fået bevæget os lidt væk fra vores oprindelige målgruppe, der er personer i alderen 25-45 år, der bor i byen – ofte med en vis interesse for teknologi,” siger David Elsass, der er direktør for privatmarkedet, 3 Danmark.

Han tilføjer:

”Med det nye univers retter vi kommunikationen tilbage til vores egentlige kernemålgruppe og fokuserer på vores hjerteblod – på netværket og teknologien. Omdrejningspunktet er fremtidens netværk, som vi tilbyder kunderne her og nu.”

Netop netværket har indgået i 3’s payoff; Et netværk til forskel. I ligheden med hunden er det afskedstid, for payoffet stopper – til fordel for Fremtidens netværk.

”Et netværk med bred dækning i høj 3G-hastighed i hele landet og med 4G/LTE på toppen. Med andre ord: Fremtidens netværk,” siger David Elsass.

Med det nye fremtidsfokus præsenterer 3 ved samme lejlighed også fremtidens abonnementer, hvor kunderne skal vælge abonnement ud fra dataforbrug, og hvor tale er frit. Minutprisen sendes således også på pension, mens ”data er fremtiden”, konstaterer 3.

https://www.youtube.com/watch?v=Isw3F-fOniE