Hvis ikke det var fordi, at folk mister deres job, så ville man kunne tale om forårsrengøring i ledelseslagene hos teleselskaberne. Der skiftes i al fald ud.
Mandag meddelte TDC en større rokade, og den følges i dag op en tilsvarende øvelse hos 3 – ikke så omfattende som hos TDC, men stadig på topniveau, idet man siger farvel til to divisionsdirektører.
Hos TDC blev udskiftningen forklaret med ønsket om friske øjne på et par af forretningsområderne samt en lav struktur, hvor koncernledelsen kan være tæt på kunder, medarbejdere og den daglige drift – det blev udlagt som et reelt ønske om strammere styring i form af nogle prisgeneraler.
Hos 3 er begrundelsen anderledes:
“Vi skal konstant blive bedre til kundeservice. Det kan bl.a. ses i forhold til, at teleselskaber klassisk set har tre enheder; business, consumer og kundeservice. Og hvor opstår problemer for kunden? Når stafetter skal gives videre internt fra f.eks. business til kundeservice. Derfor får business og consumer nu ejerskab for kunden fra vugge til grav. Kundeservice splittes derfor,” siger Knud Løkke Rasmussen, kommunikationschef i 3.
Det betyder, at den hidtidige direktør for kundeservice, Anna Nordh, stopper. Det samme gør direktøren for business-divisionen, Mads Transel.
“Anna Nordhs hidtidige funktion bliver delt, og omstruktureringen har gjort, at man vurderede, om Mads Transel havde den rette profil til de nye funktioner. Han har gjort det fantastisk, men profilen matchede ikke den nye struktur, og derfor er 3 nu i gang med at rekruttere en ny divisionsdirektør,” siger Knud Løkke Rasmussen.
Direktøren for consumer-divisionen, Mikkel Torsting, fortsætter i sin stilling.