Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: FK Distribution distribuerer reklamer til en tredjedel af de husstande, som har sagt nej tak til at modtage reklamer via Post Danmark.

For to år siden startede FK Distribution en forsøgsordning, hvor man kunne tilmelde sig en ordning, der betød, at de der har sat et skilt på postkassen med Nej Tak til reklamer, kunne tilmelde sig FK Distributions ordning, hvor man kun fik de reklamer, man specifikt ønskede.

Ordningen, der blev kaldt Nej Tak+, har i dag 300.000 tilmeldte husstande.

Det skriver Dansk Handelsblad.

I maj 2014 var der over 100.000 der havde tilmeldt sig og ved årsskiftet var det tal ifølge FK Distribution altså tredoblet.

Der er i alt godt 1 mio. danskere, der har tilsluttet sig nej tak-ordningen, som Post Danmark administrerer. Men en tredjedel af dem får altså reklamer alligevel. Reklamer, som de selv har efterspurgt.

Kilde: Dansk Handelsblad

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club