DDA kom til verden sidste år. Nu ville også annoncørerne ”sætte større fokus på det digitale håndværk og hylde de bedste virksomheder” – med Kim Jong Andersen som formand og Dansk Annoncørforening som arrangør.
Den digitale award fik næsten 300 indsendte arbejder i premiere-året. I år er der indsendt 250 arbejder, og det kan bl.a. skyldes, at der er blevet saneret lidt i antallet af kategorier.
Men på ét felt er DDA vokset: Shortlisten. Den var sidste år på 67 arbejder, og er i år oppe på 79.
De 79 nomineringer er fordelt på 38 bureauer. Dertil kommer samarbejdspartnere, og således er der 82 navne på shortlisten. Ja, digitalt arbejde har mange fædre – man kunne også tilføje mødre, men blandt de 11 personnavne, der optræder på shortlisten, er der kun 1 kvinde; Mette Lund.
43 annoncører er shortlistet, med flest nomineringer til Canon, Spies og Anthon Berg.
Danish Digital Award afholdes den 4. marts i Terminal 2 i København, i forlængelse af GroupMs store tech-konference, NextM.
Danish Digital Award 2016 – shortliste, fordelt på bureauer
- 10 Robert/Boisen & Like-minded
- 9 UncleGrey
- 4 Hjaltelin Stahl
- 4 Unibet
- 3 Advice
- 3 Magnetix
- 3 Mediabroker
- 3 Molamil
- 3 Klausen + Partners
- 2 &Co
- 2 Ogilvy
- 2 Zupa
- 2 Plant
- 2 Kommunikationsbureauet København
- 2 DDB Copenhagen
- 2 Revolt
- 2 Spring/Summer
- 2 Stupid Studio
- 2 Umwelt
- 2 Valtech
- 2 In2media
- 2 Lego
- 2 Facebook Creative Shop
- 2 Saxo Bank
- 1 Hello Group
- 1 DesignIt
- 1 Insilico
- 1 GroupM
- 1 McCann Copenhagen
- 1 Isobar
- 1 Carat
- 1 Uniqa
- 1 Director
- 1 DigitasLBi
- 1 Marvelous
- 1 Søstrene Grene
- 1 Think PR
- 1 Thinkhouse
Danish Digital Award 2016 – shortliste, fordelt på bureauer og samarbejdspartnere
- 10 Robert/Boisen & Like-minded
- 10 Molamil
- 9 UncleGrey
- 9 MediaMonks
- 9 BeOn
- 9 Gobsmack
- 5 Radius Kommunikation
- 4 Advice
- 4 Hjaltelin Stahl
- 4 Vizeum
- 4 Essencius
- 4 Unibet
- 4 SBS Discovery
- 4 Audio Lounge
- 4 FC København
- 4 Ditlev Rosing
- 4 Toke Lotz & Tobias Knopp
- 3 GroupM
- 3 Klausen + Partners
- 3 Magnetix
- 3 Mediabroker
- 3 We Make Traffic
- 2 &Co
- 2 DDB Copenhagen
- 2 Hello Group
- 2 Geelmuyden.Kiese
- 2 In2media
- 2 Kommunikationsbureauet København
- 2 Lego
- 2 Facebook Creative Shop
- 2 OMD
- 2 Ogilvy
- 2 PHD
- 2 Plant
- 2 Revolt
- 2 Spring/Summer
- 2 Stupid Studio
- 2 Umwelt
- 2 Valtech
- 2 Wunderman
- 2 Zupa
- 2 Ridley Scott Agency
- 2 Saxo Bank
- 2 Shane Box
- 2 Typoconsult
- 2 Gimmick
- 2 Mettelise Film
- 2 Welcome Post
- 2 Mikkel Lenz
- 2 Kim Høgh Mikkelsen
- 2 Michael Panduro
- 2 Kristoffer Kiørboe
- 2 Frederik Kragh
- 2 Søren Solkær
- 1 Baby
- 1 Carat
- 1 DesignIt
- 1 DigitasLBi
- 1 Director
- 1 Eupry
- 1 Insilico
- 1 Isobar
- 1 Maxus
- 1 Marvelous
- 1 McCann
- 1 Freon
- 1 Lux
- 1 Freezone
- 1 Mette Lund
- 1 ELI
- 1 Nodes
- 1 Pegasus Production
- 1 Søstrene Grene
- 1 Think PR
- 1 Thinkhouse
- 1 U Itch I Scratch
- 1 Uniqa
- 1 JustAre
- 1 Design by Research
- 1 Folkmatic
- 1 Klaus Spender
- 1 Docfilm
Danish Digital Award 2016 – Shortliste
Digital Branding
- Do it for Mom – Spies Travels
Robert/Boisen & Like-minded, Vizeum, Molamil, Radius Kommunikation, Be On, Gobsmack Productions - Weber BBQ Cultures
UncleGrey, Mediamonks - Unibet & FC København: Bashkim – The Road to Recovery – Unibet
Unibet, F.C. København, Ditlev Rosing (The Base), Toke Lotz & Tobias Kropp - The Valentine Experiment – Anthon Berg Chocolate
Robert/Boisen & Like-minded, Gobsmack, Be On, Essencius, Gimmick, SBS Discovery, Audio Lounge - Lego Kronkiwongi Project
Lego, Facebook Creative Shop, Ridley Scott Agency (MOD) - Canon GIG App
UncleGrey, MediaMonks
Building Business
- Small data – Big business – MAN PrimeServ
Klausen + Partners, We Make Traffic
- Kunderelationer og vækst baseret på indsigt – Brødrene Dahl
Magnetix - The Digital User Journey in the Age of the Connected Traveller – Københavns Lufthavne
Valtech - Fra 8 offline kampagner til 136 digitale in-market strategier – Kvik Køkkener
Mediabroker, GroupM
Gamechanger
- SaxotraderGo – Saxo Bank
Saxo Bank - Canon GIG App
UncleGrey, MediaMonks - Fra 8 offline kampagner til 136 digitale in-market strategier – Kvik Køkkener
Mediabroker, GroupM
Branded Utilities
- Canon GIG App
UncleGrey, MediaMonks
- PFA Pensionsplanen
Umwelt
- CrowdSearch – Find dine venner på Roskilde Festival – Mobilselskabet 3
Revolt, Folkmatic
- Naborapporten – Spar Nord
Advice, Geomatic
- Ønskeskyen – Post Danmark
Hjaltelin Stahl
Platforms & Systems
- Telenor OneScreen
Designit
- Canon GIG App
UncleGrey MediaMonks
- PFA Pensionsplanen
Umwelt
- Naborapporten – Spar Nord
Advice, Geomatic
- The Digital User Journey in the Age of the Connected Traveller – Københavns Lufthavne
Valtech
New Start Up Technology
- Matrix Uniqa
Uniqa, JUSTare
- Street Test – Synoptik
Hjaltelin Stahl
Best use of data
- Small data – Big business – MAN PrimeServ
Klausen + Partners, We Make Traffic
- Formuelisten – Skagen Fondene
Director
- Naborapporten – Spar Nord
Advice, Geomatic
- Kundereleationer og vækst baseret på indsigt – Brødrene Dahl
Magnetix
Being social
- Maersk Digital Journey
DigitasLBi
- CPH Social Copenhagen Airport
Marvelous
- Malaco – Gør internettet noget sjovere
Revolt
- Søstrene Grene
Søstrene Grene
Campaign of the year
- Small data – big business – MAN PrimeServ
Klausen + Partners.We Make Traffic
- 100 året for ligestilling – Regeringen og Folketinget / Projektledet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold
Think PR & Thinkhouse
- Do it for mom – Spies Travels
Robert/Boisen & Like-minded, Vizeum, Molamil, Radius Kommunikation, Be On, Gobsmack Productions
- Cool uden røg – Kræftens Bekæmpelse
DDB Copenhagen, Søren Solkær, PHD, Geelmuyden Kiese, Frederik Kragh, Typoconsult, ELI
- Lego Kronkiwongi Project – Lego
Lego, Facebook Creative Shop Facebook, Ridley Scott Agency (MOD)
- Weber BBQ Cultures
UncleGrey, Mediamonks
- The Valentine Experiment – Anthon Berg Chocolate
Robert/Boisen & Like-minde,d Gobsmack, Be On, Essencius, Gimmick, SBS Discovery, Audio Lounge
- Bestseller give-a-day
Kommunikationsbureauet København & Plant
Customer or Citizen Experience
- Coloplast Care
Magnetix
- Sydbank Favorit
Hjaltelin Stahl
- Canon GIG App
UncleGrey, MediaMonks
- Mobilhund – Experimentarium City
Molamil
- SaxotraderGo – Saxo Bank
Saxo Bank
- Danica pensionsstart
In2media, Design by Research, Advice
Experimental
- Molamil.com
Molamil
- Conzoom(R)digital – fra demografisk klassifikation til banebrydende digitalt segmenteringsværktøj – Geomatic
Mediabroker
- Danske Bank website – Beta
In2media, Insilico, Baby, Hello Group
- Den Digital Solcreme – Garnier’s IOT – L’Oreal – Garnier
GroupM Next, Eupry, Maxus
- Varier Glow – Varier Furniture
Hello Group, Nodes
- Canon GIG App
UncleGrey, MediaMonks
Content Creation
- Drikkepres — Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden
Hjaltelin Stahl, U Itch I Scratch, Pegasus Production, Klaus Spendser
- Unibet & FC København: Bashkim – The Road to Recovery – Unibet
Unibet, F.C. København, Ditlev Rosing (The Base), Toke Lotz & Tobias Kropp - Telenors Magiske Familiejul med Shane
&Co, Wunderman, OMD, Shane Brox
- Verdens mest afslappende film – Visit Vestsjælland
Zupa, Mettelise Film, Welcome Post, Mikkel Lenz, Kim Høgh Mikkelsen, Michael Panduro, Kristoffer Kiørboe
- Do it for Mom – Spies Travels
Robert/Boisen & Like-minded, Vizeum, Molamil, Radius Kommunikation, Be On, Gobsmack Productions
- Giv din drøm en chance – mere – Forsvarets rekruttering
Ogilvy
- Coke Contour Celebration – Happy bottle posts
Isobar & Carat
- Canon GIG App
UncleGrey, MediaMonks
- The Valentine Experiment – Anthon Berg Chocolate
Robert/Boisen & Like-minded, Gobsmack, Be On, Essencius, Gimmick, SBS Discovery, Audio Lounge
Storytelling
- Cool uden røg – Kræftens Bekæmpelse
DDB Copenhagen, Søren Solkær, PHD, Geelmuyden Kiese, Frederik Kragh, Typoconsult, ELI
- Bestseller give-a-day
Kommunikationsbureauet København + Plant
- Do it for Mom – Spies Travels
Robert/Boisen & Like-minded, Vizeum, Molamil, Radius Kommunikation, Be On, Gobsmack Productions
- Telenors Magiske Familiejul med Shane
&Co, Wunderman, OMD, Shane Brox
- The Valentine Experiment – Anthon Berg Chocolate
Robert/Boisen & Like-minded, Gobsmack, Be On, Essencius, Gimmick, SBS Discovery, Audio Lounge
- Unibet & FC København: Bashkim – The Road to Recovery – Unibet
Unibet, F.C. København, Ditlev Rosing (The Base), Toke Lotz & Tobias Kropp
Video Production
- SAS – Europe’s Most Punctual Offer – SAS
McCann Copenhagen, Freon, Luv
- The Valentine Experiment – Anthon Berg Chocolate
Robert/Boisen & Like-minded, Gobsmack, Be On, Essencius, Gimmick, SBS Discovery, Audio Lounge
- Unibet & FC København: Bashkim – The Road to Recovery – Unibet
Unibet, F.C. København, Ditlev Rosing (The Base), Toke Lotz & Tobias Kropp
- Verdens mest afslappende film – Visit Vestsjælland
Zupa, Mettelise Film, Welcome Post, Mikkel Lenz, Kim Høgh Mikkelsen, Michael Panduro, Kristoffer Kiørboe
- Do it for Mom – Spies Travels
Robert/Boisen & Like-minded, Vizeum, Molamil, Radius Kommunikation, Be On, Gobsmack Productions
- Se din fremtid i 360 grader – Forsvarets rekruttering
Ogilvy Molamil, Freezone, Mette Lund
Visual Design
- Molamil.com
Molamil
- Carlsberg.com
Spring/Summer Molamil
- City Of Future Water – VandCenter Syd
Stupid Studio, Docfilm
- GivMigSvar.nu – Retsforbeholdet – Folketingets EU-Oplysning
Stupid Studio
- B&O Play- H6 Rapha Edition
Spring/Summer