3’s nye marketingchef kommer fra mediabureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Stillingen som Head of Marcom for privatmarkedet hos 3 blev ledig i foråret. Nu bliver posten besat af en kontaktdirektør fra bureausiden.

Mediacom siger farvel til en kontaktdirektør, 3 siger goddag til en ny marketingchef – og dermed har Frederik Scholten fået nyt job blot et halvt år efter, at han vendte tilbage til Mediacom efter nogle år hos IUM.

I foråret forlod den hidtidige Head of Marcom, Eri Tomi-Gottschau, teleselskabet til fordel for Warner Music og en stilling som marketingdirektør.

Det er denne post hos 3, som Frederik Scholten nu overtager.

38-årige Scholten er bl.a. uddannet Bach.Scient.IT fra Aalborg Universitet (Medieteknologi), og han kom til Mediacom i februar fra et job som Group Account Director hos IUM.

3 fremhæver Frederiks Scholtens ”indgående viden om medier og et omfattende kendskab til telebranchen”, og David Elsass, der er direktør for 3’s privatkundemarked, byder den nye marketingchef velkommen således:

”Jeg ser frem til at få tilført en helt ny kompetence, som bliver afgørende i transformationen mod brugen af de nyeste medier i markedsføringen. Samtidig betyder Frederiks erfaring fra mediebureauverdenen, at vi kan forvente at optimere vores marketingbudget i endnu højere grad end, hvad tilfældet er i dag.”

Frederik Scholten vil indgå i ledergruppen for Consumer Market og blive ansvarlig for marketingteamet, som bl.a. står bag kampagner, sociale medier, grafisk design og trade marketing.