Af Peter Engholm 25@mail.dk

Dansk Kommunikationsforening priser de bedste eksempler på god kommunikation – og tilsyneladende ikke en pris uden du-ved-nok-hvem.

Fem virksomheder og organisationer dyster om kom-pris’11, som uddeles af Dansk Kommunikationsforening 9. november på kom-dag’11 i Koncerthuset i DR-Byen. Og selvom det umiddelbart er en meget anderledes pris, så byder den på en virksomhed, der efterhånden optræder i de fleste andre priser: Danske Bank. 

“Der var mange gode projekter at vælge mellem, men nogle af dem er blevet indsendt, før der kunne dokumenteres målbare resultater. De fem nominerede, der i den konkrete eksekvering er ganske forskelligartede, viser alle, at man magter at måle kommunikation på proffessionel vis. Det er helt i tråd med kommunikations­foreningens mantra, at kommunikation betaler sig,” siger formand for dommerkomitéen, professor Anker Brink Lund, CBS.

Forskelligartede eller ej – der er én genganger fra adskillige af prisuddelingerne i 2011, nemlig Danske Bank, der bl.a. er dobbelt-guldvinder ved Creative Circle, 3-dobbelt vinder ved Året Rambuk og dobbelt-vinder, inkl. Årets App, ved Danish App Award.

Nyheden i kom-pris’11 er, at det denne gang hverken er Gul Bank- eller Mobilbank-fremstødene, der er på shortlisten, men derimod Move, der er Danske Banks program for ledelseskommunikation.

Det er udviklet internt med hjælp fra Anne Kathrine Lund, Advice og Synopsis.

De øvrige nominerede er:

  • Rudersdal Kommune. Projekt: VM-2011 – hele vejen rundt
  • Busbranchen i Storkøbenhavn – Sammenslutning af Trafikselskabet Movia, 3F og Arriva, Citytrafik, Fjordbus, De Blå Omnibusser, De Hvide Busser og Nettbus. Projekt: ‘Chauffør med karakter’. Bureau: Stagis
  • 12 humanitære organisationer. Projekt: Afrika Nu! Landsdækkende indsamling til fordel for sultofrene på Afrikas Horn. Bureau: Kommunikationsbureauet København
  • Rynkeby Foods. Projekt: Team Rynkeby – Cykler til Paris til fordel for børn med kræft og deres familier. Bureau: Mannov

Der uddeles to priser; Publikumsprisen, hvor vinderen udpeges af konferencedeltagerne, og Dommerkomiteens pris. Læs mere om casene og kom-dag’11 her.

Udover Anker Brink Lund består dommerkomiteen af vice president Mette Aagaard Hertz, corporate relations, Novo Nordisk, kommunikationsrådgiver Lotte Leth-Sørensen, Tønder Kommune, kommunikationsdirektør Hans Mogensen, Energinet.dk, kommunikationschef Steen Dahl Pedersen, Danmarks Idræts-Forbund, head of corporate affairs Fleming Voetmann, Novozymes, formand for Dansk Kommunikationsforening, kommunikationschef Tina Donnerborg, Røde Kors.

Kommunikationsprisen blev uddelt af DKF første gang i 2000. Målet er “at skabe opmærksomhed om den gode professionelle kommunikation og sætte standarder for branchen. God professionel kommunikation er målrettet og styret. Den involverer og forpligter ledelsen, den afspejler viden om og indsigt i målgruppen, den spiller på flere strenge og sidst, men ikke mindst kan dens effekt og værdi dokumenteres”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club