4 sidste konkurrencer i Cannes: 2 danske shortlister

Peter Engholm
25@mail.dk

Cannes 2015: Fredag morgen faldt de sidste finalefelter på plads. Film Craft, Titanium og Branded Content føjede sig til Film. Det betød 2 shortlister til 2 forskellige danske bureauer.

Opdateret. Cannes Lions havde de første fire dage været nådig ved dansk reklame-kreativitet; 19 shortlister og 9 løver, inkl. Lions Health. Men torsdag og fredag var der ingen kære mor, da de sidste fire juryer havde talt:

55 danske arbejder blev til disse 2 shortlister:

  • Film: Brandhouse og Bacon med Odd Love for Interflora
  • Branded Content & Entertainment: UncleGrey med Canon Gig App for Canon

I Film Craft og Titanium & Integrated var der ingen danske arbejder nomineret.

Ud over Bacons shortliste for Interflora fik både Oslo- og Stockholm-kontoret én hver i Film, begge for arbejder for Canal Digital. I Film Craft blev det også til en shortliste til Oslo-kontoret for Canal Digital.

Lørdag aften afsluttes Cannes Lions med løve-uddelinger i de fire kategorier.

Cannes Lions 2015 – danske resultater

Løver

Product Design Lion (kat. uden guld, sølv og bronze)

  • Kilo Design og Aiaiai med TMA-3 Modular Headphone System for Aiaiai

Sølv

  • Promo & Activation: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
  • Cyber: UncleGrey med Weber BBQ cultures for Weber-Stephen
  • Design: Hello Monday med The DNA Project for j.viewz

Bronze

  • Promo & Activation: Ogilvy (Geometry) med Content Extinct for WWF
  • Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
  • Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
  • Cyber: UncleGrey med Weber BBQ cultures for Weber-Stephen

Shortlistede

  • Branded Content & Entertainment: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
  • Film: Brandhouse og Bacon med Odd Love for Interflora
  • Media: Mediacom med The Modern Art of Coffee for Nescafé
  • Media: Ogilvy (Geometry) med Content Extinct for WWF
  • PR: Robert/Boisen og Essencius med The Valentine Experiment for Anthon Berg
  • Promo & Activation: Ogilvy (Geometry) med Content Extinct for WWF
  • Promo & Activation: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
  • Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
  • Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
  • Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
  • Cyber: UncleGrey med Weber BBQ Culture for Weber
  • Cyber: UncleGrey med Weber BBQ Culture for Weber
  • Cyber: UncleGrey med Weber BBQ Culture for Weber
  • Design: UncleGrey med The Council Identity for Grey-netværket
  • Design: UncleGrey med The Council Identity for Grey-netværket
  • Design: Land Designlab med Hanger Card for the Osti 01 Cheese Planner for Osti
  • Design: Hello Monday med The DNA Project for j.viewz
  • Product Design: Kilo Design og Aiaiai med TMA-3 Modular Headphone System for Aiaiai

Lions Health

Løver

Bronze

  • Pharma: Ogilvy Denmark for Biogen med The Last Letter

Shortlistet

  • Health & Wellness: Kompas Kommunikation og Fosbury for Panodil med The Panodil Safety At Home Initiative
  • Pharma: Ogilvy Denmark for Biogen med The Last Letter