Trip Trap er et brand med 40 år på bagen. Alligevel ryster adm.dir. Jesper Panduro ikke på hånden, når han 1. marts ændrer brandets navn til Skagerak.
”Vi hedder Skagerak på alle andre markeder end det danske og navneskiftet sker fordi det simpelthen er blevet for besværligt at håndtere to forskellige navne til samme brand.”
Virksomheden bag Trip Trap har heddet Skagerak i 15 år og det er også det navn man brander sig med på de udenlandske markeder. Årsagen er, at man ikke kan bruge Trip Trap navnet, fordi det bruges af det norske firma Stokke.
Skagerak har ikke som sådan haft et bureau inde over navneskiftet, men Jesper Panduro fortæller, at man har rådført sig med forskellige freelancere, som man arbejder tæt sammen med samt med designbureauet All the way to Paris, som man også har et samarbejde med.
Markedsføring skrues op
Når et brand med 40 år på bagen skal skifte navn, skal det selvfølgelig kommunikeres. Og ifølge Jesper Panduro går opgaven ud på at fortælle, at det kun er navnet, der ændrer sig.
”Vi skal selvfølgelig ud at gentage igen og igen, at produkterne er de samme, at vi er de samme og at kvaliteten er den samme. Kort sagt, at brandet er det samme. Derfor skruer vi op for blusset og vil kommunikere navneskiftet især i magasinerne RUM og Bo Bedre.”
Skagerak, der henter over halvdelen af sin omsætning på de udenlandske markeder, står primært selv for markedsføringen.
”Vi bruger dog også freelancere, som har god indsigt i virksomheden. Det har vi det bedre med end at bruge et bureau, hvor man mest har kontakt med projektledere.”