Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Jens Alder fik kun to år på posten som øverste chef for telekoncernen. Bestyrelsen var tilfreds med resultaterne men ønskede en anden profil.

Hvis nogen var i tvivl om, at den strukturelle udvikling på telemarkedet presser TDC, så har de ingen grund til at være i tvivl i dag. Jens Alder nåede kun at være topchef for telekoncernen i to år, før han i går blev fyret – godt nok med rosende ord med på vejen – men bestyrelsen ønskede en anden profil.

Og den har de så fundet i den blot 41-årige Henrik Poulsen, der kommer fra et job i ledelsen i den pressede fastnet-forretning.

“Jeg ser frem til at bygge videre på det stærke fundament, som Jens Alder har grundlagt. TDC har allerede en god platform på det danske og nordiske marked. Men vi har en udfordring med presset på vores omsætning, og det vil klart blive et af mine fokusområder. TDC’s konkurrencekraft skal styrkes, så der ikke hersker tvivl om, at vi er kundernes klare førstevalg. Det er vejen til at modstå presset på vores toplinje,” siger Henrik Poulsen.

Han kommer fra en stilling som partner i investeringsselskabet Axcel, og har tidligere arbejdet for den amerikanske kapitalfond Kohlberg Kravis Roberts & Co (KKR), der er en af verdens førende kapitalfonde og en af de fem kapitalfonde, som i 2005 købte TDC.

Før det var Henrik Poulsen direktør i Lego, hvor han var globalt ansvarlig for salg, markedsføring og produktudvikling. Han har desuden en fortid som senior engagement manager hos McKinsey & Company og er uddannet cand.merc. i finansiering og regnskab.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club