5 bureauer dyster om kommunikationspris

Peter Engholm
25@mail.dk

Løsninger for fem vidt forskellige kunder er nomineret til årets kommunikationspris.

FLSmidt, Københavns Kommune, Københavns Universitet, Movember og McDonald’s – fem vidt forskellige virksomheder, der alle har det til fælles, at de er i finalen om KomPris’12, der uddeles af Dansk Kommunikationsforening.

Det sker den 20. november på KomDag’12 i Koncerthuset i DR-Byen.

“Vi har fået 27 knaldgode kandidater til årets kommunikationspris, så det har været rigtigt svært at nominere de fem stærkeste til KomPris’12. I år har mange af de bedste danske kommunikationsprojekter særligt fokus på at få mere ud af ressourcerne, ligesom mange arbejder målrettet med at involvere medarbejdere og eksterne relationer og indarbejde den digitale kommunikation i forretningen. De fem nominerede er meget forskellige, men de viser alle, at kommunikation betaler sig,” siger Tina Donnerborg, formand for Dansk Kommunikationsforening og medlem af dommerkomitéen.

De 5 nominerede til KomPris’12 er

FLSmidt

  • Projekt: FLSmidth New Group Strategy
  • Bureau: OPEN

McDonald’s

  • Projekt: McDonald’s Danmarks truststrategi ’Det lange seje træk’
  • Bureau: Burson-Marsteller A/S

Movember Europe og Movember Denmark

  • Projekt: Movember
  • Bureau: Essencius A/S

OPUS – Tværuniversitært forskningscenter på Københavns Universitet

  • Projekt: Ny Nordisk Hverdagsmad
  • Bureau: Strategize

Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune

  • Projekt: REN kærlighed til KBH
  • Bureau: Rostra Kommunikation

Dommerkomitéen består udover Tina Donnerborg, Røde Kors, af kommunikationsdirektør Hans Mogensen, Silkeborg Kommune, kommunikationschef Steen Dahl Pedersen, Danmarks Idræts Forbund, Head of Corporate Public Affairs Fleming Voetmann, Novozymes, partner og direktør Mikkel Jespersen, 1508 og kommunikationsrådgiver Lotte Leth-Sørensen, Tønder Kommune.

Kommunikationsprisen blev uddelt af DKF første gang i 2000. Målet er at skabe opmærksomhed om den gode professionelle kommunikation og sætte standarder for branchen. God professionel kommunikation er målrettet og styret. Den involverer og forpligter ledelsen, den afspejler viden om og indsigt i målgruppen, den spiller på flere strenge og sidst, men ikke mindst kan dens effekt og værdi dokumenteres.

Vinderen kåres af publikum og dommerkomitéen på KomDag’12. Deltagerne udpeger Publikums prisen, mens juryen står for Dommerkomitéens pris