Der har i det seneste års tid været gang i bureaurunderne hos Danske Lotteri Spil, der står for monopol-spillene i Danske Spil. Og lige nu er der endnu en i gang: 5 bureauer dyster om et activation-budget, der over for Bureaubiz beskrives som større.
Der er tale om en rammeaftale vedr. brand activation ydelser i 2 år.
Danske Spil oplyser ikke, hvem der deltager, men ifølge Bureaubiz’ oplysninger drejer det sig om:
- Promovator – der er en del af Aegis Media, som også rummer Danske Spils mediabureauer, Carat og Vizeum.
- Very
- DDB
- Ogilvy
- Subsero
Danske Lotteri Spil valgte i år Hjaltelin Stahl som sit nye Lotto-bureau, mens &Co omkring årsskiftet vandt opgaven med at markedsføre Skrab, Keno og Bingo. Hertil kom så, at Republica vandt forhandlerkommunikationen i foråret.
Aktiverings-budgettet handler om at realisere en ny bureaustrategi.
“Vi havde tidligere en række flere bureauer, men vi har besluttet, at vi vil have to primære bureauer og så supplere med nogle færre og tværgående specialister. Det er den rolle, som Republica og det kommende activation-bureau udfylder,” siger adm. dir. Mette Dyhr og fortsætter:
“Vi har konstateret, at forbrugerne gerne vil opleve os mere nærværende i forhold til den traditionelle reklameindsats. Derfor er det et fokus-område for os at blive bedre til at bruge alle de mange værktøjer, som den moderne verden giver for at etablere relationer til forbrugerne.”
Det kommende activation bureau kommer til at arbejde sammen med alle eksisterende samarbejdspartnere – herunder både Hjaltelin Stahl og &Co.
“Der kan godt være situationer, hvor Hjaltelin og &Co udfører aktivierings-opgaver, men vi har vurderet, at vi har brug for at have nogle specialister med på holdet, der arbejder på tværs,” siger Mette Dyhr.