5 bureauer dyster om Storebælt

Peter Engholm
25@mail.dk

15 bureauer søgte at komme i betragtning til budgettet på ca. 17 mio. kr. 5 er kommet med i konkurrencen.

A/S Storebælt har de senere år kørt konceptetet med Sanne (og chefen) som fortalere for en brobizz-løsning ved Storebæltsbroen. Men når man nu har budgettet i udbud, skyldes det ikke utilfredshed med Sanne – og bureauet bag; Reputation – men ganske enkelt fordi man skal.

“Perioden på de maksimale fire år udløber snart, så vi har kommunikationen i et EU-udbud,” siger Steen Öhman, marketingchef for Storebælt.

Han understreger dog samtidig, at det ikke ligger fast, om Storebælt kører videre med Sanne-konceptet – det afhænger af de tilbud, man får.

Steen Öhman oplyser, at 15 bureauer deltog i prækvalifikationen til udbuddet, der ikke har et fast budget, men har et angivet niveau på 17 mio. kr. – inkl. mediaindrykninger – pr. år.

“Vi havde på forhånd sagt, at vi ville udpege et felt på fem bureauer. Det er et stort arbejde at udarbejde et tilbud, og det ville vi ikke bede samtlige bureauer om,” siger Steen Öhman.

Følgende fem bureauer – i alfabetisk rækkefølge – dyster om Storebælt:

  • DDB
  • Halbye Kaag JWT
  • Nørgård Mikkelsen
  • Reputation
  • Saatchi & Saatchi

Reputation er som nævnt Storebælts nuværende bureau, mens DDB indtil tidligere på året var bureau for Øresundsbron, der for 50 pcts vedkommende ejes af Storebælts søsterselskab, A/S Øresund.

De fem bureauer har den kommende måneds tid til at stable deres tilbud på benene. Tilbuddene evalueres i løbet af december, og det vindende bureau præsenteres i begyndelsen af det nye år.