139 film fra 40 bureauer dyster om publikums gunst og en kampagne til 750.000 kr. i TV 2’s reklamepris, Adwars.
Og selv om årets Adwars først afgøres i forbindelse med Zulu Awards den 7. april, så ser det ud til, at brugerne har taget reklamefilmene til sig:
”Næsten 4500 har givet deres mening til kende på Adwars-sitet. Og med mere end tre uger tilbage af stemme-perioden ser sidste års flotte debut på 5.000 brugere ud til at blive overgået,” siger Jacob Fischer, der er chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber.
De fem reklamefilm (med bureau), der ligger bedst til, kan ses på Bureaubiz: På forsiden er der en boks, der løbende opdateres med den aktuelle stilling.
I skrivende stund topper Fucker med grundvandet (Sunrise) foran Monkey Playing the piano (Nørgård Mikkelsen).
”I alt 13 bureauer og 15 forskellige brands er repræsenteret på Top20, så der er stor spredning, og der kan stadig nå at ske meget på listen. TV 2 promoverer årets Adwars over for brugerne, og den mulighed har bureauerne og annoncørerne også,” siger Jacob Fischer.
I dagene op til 7. april offentliggøres den endelige shortliste – et finalefelt på fem film. Disse film vil så blive placeret i en til formålet reserveret reklameblok mellem ‘Den røde løber’ og selve Zulu Awards Live-showet, som vises på TV 2 Zulu. Her vil vinderen af Adwars 2016 blive offentliggjort.
Adwars 2016 – Top5 (16. marts kl. 12.00)
- Fucker med grundvandet (Sunrise)
- Monkey playing the piano (Nørgård Mikkelsen)
- Stranger on board (Kasper Sierslev/Moland/Anders Rune)
- Fægtning (Agency Spring)
- Gammel lortespand (Jangaard Mark)